۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85409228
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

توزیع یک‌ هزار و ۵۰۰نهال رایگان بین مردم شیراز

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85409228
توزیع یک‌ هزار و ۵۰۰نهال رایگان بین مردم شیراز

شیراز-ایرنا-همزمان با فرارسیدن هفته منابع‌طبیعی و با هدف اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، مدیر روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد:با استقرار ایستگاه سبز در محل این اداره، یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال رایگان در بین مردم شیراز توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام یغمایی با اعلام این خبر ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی افزود: گونه‌های توزیع شده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه است.

وی از شهروندان خواست طبق اصول به کاشت صحیح نهال ها اقدام کرده و در حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: در سال جاری به همت منابع طبیعی نزدیک به ۹ میلیون اصله نهال در۱۶ نهالستان دولتی و ۳۰ نهالستان خصوصی تولید شده است.

یغمایی یادآور شد: اغلب گونه‌های کاشته شده در عرصه‌های مختلف منابع طبیعی استان شامل سرو، کاج، زبان گنجشک، صنوبر، اقاقیا، ارغوان و دیگر گونه‌های جنگلی سازگار در این عرصه‌هاست که با مشارکت مردم کاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود همه مردم و نهادها همکاری و مشارکت لازم را در اجرای برنامه‌های هفته منابع طبیعی داشته باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار کرد: شهروندان گرامی می توانند با نام نویسی در وب اپلیکیشن درختان ایران و ثبت نام در سامانه irantrees.irبه وب سایت سامانه مردمی کاشت یک میلیارد درخت وارد و یک یا چند درخت کاشته شده را به اسم خودشان به ثبت برسانند.

کاشت ۲ هزار و ۷۰۰هزار اصله نهال در پادگان امام علی(ع)

همچنین در نخستین روز از هفته منابع طبیعی
با همکاری بسیج سازندگی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰هزار اصله نهال در پادگان امام علی(ع) غرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای حفاظت از منابع طبیعی گفت: حفاظت، احیاء و بهره‌برداری درست از جنگل ومنابع طبیعی یک ضرورت است و همه باید در جهت حفاظت از این منابع حیاتی و ارزشمند تلاش کنیم.

حجت اله مرادی با اشاره به غرس نهال در این مراسم افزود: در این عملیات ۲هزار و ۷۰۰ اصله نهال از گونه‌های صنوبر و سپیدار در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار غرس شد.

مرادی با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی امسال انواع نهال از گونه‌های مختلف در عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق گرمسیری و سردسیری استان کاشته می‌شود، گفت: درختکاری حرکتی فرهنگی و دینی است و امیدواریم فرهنگ حسنه درختکاری همواره استمرار یابد.

سردار یدالله بوعلی فرماندهی سپاه فجر استان فارس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای حفاظت از منابع طبیعی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درخت و درختکاری گفت: مردم باید نسبت به گسترش و ترویج این سنت حسنه گام بردارند و تلاش کنند به ازای هر درخت خشکیده که قطع می‌شود، چند درخت جایگزین شود.

در پایان عملیات درختکاری امروز به شکل نمادین تعداد ۲هزار و ۷۰۰ اصله نهال در محوطه فضای سبز ۱۰ هکتاری این پادگان بصورت نمادین توسط مسئولان و گردان‌های حاضر در مراسم کاشته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha