۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبر: 85398358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه بهسازی بازداشتگاه مرکزی شیراز بهره‌برداری شد

شیراز-ایرنا- پروژه بازسازی جامع بازداشتگاه مرکزی شیراز بهره‌برداری که هدف از این پروژه تامین فضاهای مناسب برای نگهداری مجرمان اعلام شد.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری فارس دوشنبه در حاشیه افتتاح این موسسه کیفری گفت: این مکان همچنین برای طبقه‌بندی زندانیان بازداشتگاه مرکزی شیراز است.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی اضافه کرد: بازسازی به شکل بسیار مطلوب و متفاوت از وضعیت گذشته انجام پذیرفته و شاخص‌های ویژه حقوق شهروندی و نگهداری مناسب و مبتنی بر اهداف اصلاحی و تربیتی در آن کاملاً رعایت شده است.

وی ادامه داد:بر اساس سند تحول قضایی و سیاست‌های تحولی و تعالی محور نظام قضایی کشور که توسط ریاست قوه قضاییه ترسیم شده است ، موضوع زندان، کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان یکی از اولویت‌های مهم نظام قضایی معرفی شده و در استان فارس نیز توصیه و تاکید ما به مقامات و مراجع قضایی استفاده از مجازات زندان در روند رسیدگی به جرائم بعنوان آخرین گزینه است، اما معتقدیم فضای زندان برای افرادی که ناگزیر از نگهداری آنان در موسسات کیفری هستیم می‌بایست واجد شرایط و شاخص‌های مهم تامینی و تربیتی و برنامه‌های آموزشی باشد که به همت اداره کل زندان‌های استان این مهم در فارس به بهترین شکل ممکن انجام پذیرفته و دنبال می‌شود.

پروژه بهسازی بازداشتگاه مرکزی شیراز بهره‌برداری شد

مدیرکل زندان‌های فارس هم با بیان اینکه زندان مرکزی شیراز یکی از زندان‌های قدیمی کشور است افزود: موضوع انتقال زندان مرکزی شیراز به خارج از شهر در دستور کار قرار دارد اما تا اجرای آن مکان نگهداری زندانیان می‌بایست مستمراً بازسازی شود زیرا مجموعه زندان باید واجد شرایط تامینی، نظارتی، اصلاحی، تربیتی و آموزشی باشد.

اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: طرح بازسازی بازداشتگاه مرکزی شیراز از جمله اقدامات بسیار مهم مدیریت زندان‌های استان در حوزه نگهداری هدفمند تفکیک و طبقه‌بندی مجرمان است زیرا در این مرکز افراد بازداشتی کاملاً از محکومین جداسازی می‌شوند.

بازداشتگاه مرکزی شیراز در مجاورت زندان عادل آباد، پس از ۲۵ سال بصورت ۱۰۰ درصدی بازسازی شده است.

این مؤسسه کیفری و نگهداری موقت با ظرفیت هزار نفر، زندانیان بازداشتی و تحت قرار را به شکل کامل از زندانیان محکوم که در زندان عادل آباد نگهداری می‌شوند جداسازی می کند.

در این موسسه کیفری خدمات حقوق شهروندی بسیار گسترده‌تر از مجموعه زندان در جریان است زیرا مدت ماندگاری افراد تحت قرار و بازداشت در این موسسه کیفری اغلب کمتر از سه ماه است بنابراین فعالیت‌های مددکاری، دسترسی زندانی به وکیل و خانواده و پیگیری و معاضدت‌های حقوقی و کیفری بشکل گسترده و ویژه‌ای انجام می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha