مجلس دوازدهم باید نقشه راه برون رفت از مشکلات معیشتی را ترسیم کند

اهواز - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه مجلس آینده را متفاوت از مجلس گذشته خواند و گفت: با توجه به اینکه مردم در زمینه مسایل  اقتصاد دچار چالش هستند مجلس آینده باید خط مشی‌هایی را در جهت رفع مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی و نقشه‌راهی را در این زمینه ترسیم کند.

ناصر سودانی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا خوزستان با اشاره به حساسیت‌ها و اهمیت دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که مجلس آینده باید در مسیر آن بکوشد و آن را به درستی تبیین کند مساله سبد معیشتی مردم است.

به گفته وی در بعد اقتصادی در یک دهه اخیر مردم فشارهای معیشتی سختی را پشت سرگذاشته‌اند و تنوع جنگ ترکیبی، وابستگی دولت به شناور بودن ارز، بیماری مزمن دولتی بودن اقتصاد، وابستگی اقتصاد به فروش نفت، وجود کارگزارانی که فعالیت اقتصادی دارند را از جمله عوامل تاثیرگذار در ایجاد مشکلات معیشتی مردم عنوان کرد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه مردم در زمینه مسایل اقتصاد دچار چالش هستند مجلس آینده باید خط مشی‌هایی را در جهت رفع مشکلات معیشتی برنامه‌ریزی کند و نقشه‌راهی را در این زمینه ترسیم کند.

سودانی معتقد است نماینده موفق کسی است که با مشارکت اندیشه‌ها و افکار افراد متنوع حتی با گرایش‌های مختلف راهکار مناسبی را برای برون رفت از فشارهای اقتصادی تعیین کند و طرح‌هایی را در مجلس در قالب مصوبه به تصویب برساند.

وی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید داشته را یکی از سازوکارهای برون‌رفت از معضلات حوزه اقتصادی ذکر کرد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در دولت سیزدهم ارتباط با همسایگان و ورود به بازارهای بین‌المللی با پیوستن به معاهده شانگهای و بریکس افق‌هایی خوبی به سوی کشور گشود اما لازم است این موضوع پیش از هر چیزی در سفره مردم خود را نشان دهد.

وی به شناور بودن ارز و تصمیمات خلق‌الساعه‌ای در حوزه اقتصادی نیز گریزی زد و افزود: بخش اقتصادی کشور به مطالعات تخصصی و بهره‌گیری از نظرات اقتصاددانان داخلی و بین‌المللی دلسوز نیاز دارد.

سودانی ادامه داد: بدخواهان ایران تمام هم و غم خود را بر این گذاشتند تا مردم ایران را از هویت حقیقی خود جدا کنند؛ شاهد نوعی بروز پدیده‌های فرهنگی در قالب برخی ناهنجاری‌ها هستیم که باید در مجلس نیز در این زمینه چاره‌جویی صورت گیرد.

مجلس دوازدهم باید نقشه راه برون رفت از مشکلات معیشتی را ترسیم کند

خنثی کردن توطئه دشمنان همراهی ملت

وی به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نسبت به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران مقتدر بسیاری از نقشه‌های دشمنان را ناکام گذاشته و آن‌ها را از صحنه خارج کرده و با وجود نقشه‌های شوم دشمن برای کشور، عزت و اقتدا و همراهی ملت با نظام اسلامی، این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

به اعتقاد این نماینده سابق، مجلس آینده باید در بررسی سازوکارهای پیش‌دستانه در جهت مقاومت در برابر توطئه‌های متنوع دشمنان نقش اساسی را در کنار قوای دیگر ایفا کند که مولفه مهم این مساله مجلسی بصیر، آگاه و دوراندیش در زمینه مصالح ملی و تمامیت ارضی کشور است.

خوزستان؛ ثروتمند اما کم برخوردار

سودانی استان خوزستان را ثروتمندترین استان اما کم‌برخوردارترین استان کشور نام برد و این موضوع را نوعی بی‌عدالتی در حق مردم استان بیان کرد و توضیح داد: چراغ عدالت در خوزستان کم‌سو است از این رو در مجلس دوازدهم به دنبال عدالت در ابعاد مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: منابعی که استان به کشور می‌دهد در مقایسه با آنچه که استان از کشور به عنوان بودجه دریافت می‌کند فاصله بسیاری دارد.

سودانی افزود: استان خورستان کمتر از ۱۳ درصد آنچه به کشور می‌دهد را از خزانه دریافت می‌کند و همین مساله سبب شده خوزستان در خدمت تمامی استان‌های کشور باشد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بودجه‌های اختصاص داده شده پس از هشت سال دفاع مقدس به خوزستان در حد لکه‌گیری بوده و در حد جبران زیرساختی مشکلات و آسیب‌های استان نبوده است.

وی به سخن رییس جمهور در خصوص ویژه بودن استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: دولت فعلی تلاش کرده خوزستان را استان ویژه بنامد اما پیش از هر چیزی باید ویژه‌ بودن را تعریف کنند که در حوزه‌های مختلف همچون بودجه، اعتبارات، تفویض اختیارات به مسئولان اجرایی استان، سهم نخبگان استان در کابینه، اولویت برای جبران آسیب‌های جدی به استان چه میزان است.

سودانی اضافه کرد: تاکنون ویژه بودن را در خوزستان شاهد نبودیم لذا می‌طلبد این استان با همت فوق‌العاده، تخصیص اعتبارات جدی، برنامه دقیق، مدیران کارآمد، دلسوز و متعهد به کارگاهی تبدیل شود و مردم شاهد تحولی اساسی و واقعی در خوزستان باشند.

وی گفت: تلاش ما در این جهت است که دولت، استان خوزستان را در عمل، تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌نویسی‌ها، بودجه‌ریزی، تعیین مدیران استان و اعطای اختیارات ویژه ببینند تا براساس برنامه آمایش سرزمین و برنامه‌ تحول آفرین برای استان برنامه ریزی شود.

مجلس آینده با مجالس گذشته متفاوت خواهد بود

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس آینده قطعا با مجالس گذشته متفاوت خواهد بود اگر من توفیق ورود به مجلس را داشته باشم با کمک کارگروه‌های علمی و کارشناسی در قالب یک مجمع مشورتی نخبگانی، در کنار نمایندگان، مسئولان دیگر و خوزستانی‌های مقیم مرکز برای برون رفت از مشکلات تلاش می‌کنم گام‌های بلندی برای استان در حوزه‌های مختلف برداشته شود.

به اعتقاد این سیاستمدار اتحاد نمایندگان می‌تواند بسیاری از مشکلات را از طریق چانه‌زنی و رایزنی‌های پیوسته با تصمیم‌سازان و دولت‌مردان برطرف کند تا شاهد کاهش معضلات خورستان باشیم.

وی گفت: در مجمع بسیجیان استان هفت کارگروه را شکل دادیم که با نگاه آمایش سرزمینی مشکلات استان را دنبال کرده و راهکارهایی را ارایه داده‌اند.

سودانی بیان کرد: در ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که من بیش از ۲ سال ریاست آن را عهده‌ دار بودم ۱۴ کمیته تخصصی تشکیل شد که با حضور متخصصان و مدیران ارشد ظرفیت‌های استان احصا و در کنار آن مشکلات و راهکارهای رفع مشکلات تدوین شد و در قالب یک سند تحولی از نوع مردمی آماده شد که در سفر اخیر ریاست جمهوری تقدیم هیات وزیران شد.

وی ظرفیت همسایگی عراق، برخورداری از مرز آبی و دریایی، تاریخ خوزستان و میراث ثبت جهانی و ملی و ظرفیت‌های گردشگری استان در حوزه‌های مختلف همچون رودخانه‌ها، تالاب‌ها، زیارت‌گاه‌های استان، خاک حاصلخیز، خرما، شیلات، پتروشیمی، کشاورزی استان، نفت، گاز، فولاد، نیشکر، صنابع مادر را ظرفیت‌های استان برشمرد که برخی از آن‌ها نیاز به احیا دارد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ایجاد زنجیره‌های تولید و صنایع تبدیلی تاکید کرد و افزود: در این زمینه می‌توان کار ویژه‌ای را دنبال و از خام فروشی جلوگیری کرد.

وی تبدیل کشت استان به کشت‌هایی با بهره‌وری و درآمد بالا و مصرف آب کمتر و جلوگیری از استقرار صنایع آب بر در مرکز را از دیگر اقدامات مورد نیاز استان برشمرد.

سودانی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات گفت: برخی برساز نیامدن و قهر کردن با صندوق ها میکوبند و تصور می‌کنند این کار به نفع مردم است در حالی اگر مردم به دنبال توسعه، عدالت، رفاه، حل مشکلات اقتصادی، اشتعال جوانان، برخورداری سفره از تنوع، هستند باید به دنبال مجلسی قوی باشند زیرا مجلس مقتدر و قوی عاملی برای حل مشکلات است.

وی مجلس قوی را نقش آفرین در تحول اقتصادی و معیشتی توصیف کرد و گفت: اگر مشارکت پایین باشد کسانی که مترصد رسیدن به منافع شخصی خود هستند به مجلس راه می‌یابند بنابراین زمانی می‌توان مشکلات را حل کرد همه مردم خود را سهیم در ایجاد مجلس قوی بداند.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه ندهید نااهلان و غیردغدغه‌مندان گوی سبقت را از کسانی که دلسوز هستند بگیرند.

قهرکردن با صندوق رای دردی را دوا نمی‌کند

وی گفت: قهرکردن با صندوق رای دردی را دوا نمی‌کند بلکه آن چیزی که دردها را درمان می‌کند حضور پرشور و پررنگ مردم برای تعیین نمایندگانی دلسوز از جنس مردم و برای مردم است که با کمترین بهره از مجلس و بیشترین خدمت به مردم حرکت کنند.

سودانی همچنین به سابقه سه دوره نمایندگی مجلس خود اشاره کرد و گفت: در دوره هفتم، هشتم و نهم که نمایندگی مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون را بر عهده داشتم دغدغه ام این بود که مسئولان را به سمت این منطقه متمرکز و معطوف کنم از این رو حق ما بود که از نفت سهم ویژه ای داشته باشیم که بنده با همکاری دیگر نمایندگان سهم ۲ درصد نفت را به تصویب رساندم و در برنامه هفت ساله گنجانده شد.

وی گازرسانی روستایی، توسعه جاده‌ها روستایی و بزرگرارهای استان، جاده کمربندی اهواز، احداث کشتارگاه صنعتی، احداث بیمارستان‌های مختلف استان از جمله سوختگی، بیمارستان شفا و امبرکبیر و توسعه تمامی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت استان، کمربندی و کشتارگاه صنعتی، ورزشگاه الغدیر و فولاد را بخشی از دستاوردهای نمایندگی خود در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برشمرد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ابرپروژه‌های که دنبال کردیم بحث آبرسانی هفت شهرستان بود که ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است، همچنین مهار کانون‌های ریزگرد از طریق تخصیص اعتبارات دیگر موضوعی بود که دنبال شد و بخش عمده آن به بار نشست و کاهش گرد و خاک را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اثرات پیگیری بسیاری از اقدامات مانند بهره‌مندی از عوارض آلایندگی هم اکنون جلوه کرده است.

سودانی اظهار کرد: بیشترین مصوبات در سفرهای استانی را در دوره‌های قبل به تصویب دولت رساندیم و از این منظر در سطح کشور رتبه اول را کسب کردیم.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص خدمات در زمان نمایندگی خود بیان کرد: مصرف ۳۰۰ کیلووات برق به بالا در کشور تصاعدی است اما در خورستان سه هزار کیلووات یعنی ۱۰ برابر مصرف کشور تصاعدی محسوب می‌شود.

وی گفت: من در مجلس هفتم و هشتم ناظر برتر انتخاب شدم و بیشترین نطق‌ها و تذکرات و پیگیری های کتبی توسط بنده به انجام رسید.

سودانی در بخش پایانی سخنان خود مبارزه با فساد و دفاع از بیت‌المال را از اولویت‌های مهم‌کاری خود برشمرد و گفت: در بحث مبارزه با فساد، نخستین نماینده‌ای بودم که فریاد فساد اقتصادی و سو استفاده از بیت المال را سردادم و مسئولان یک شبکه اقتصادی پیچیده را کشف کردند.

وی افزود: ما چشم بیدار شناسایی سوءاستفاده کنندگان از بیت المال هستم و بنده جز اولین کسانی بودم که شورای مبارزه با فساد را در مجلس را به امضا رساندم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha