نامزد انتخابات مجلس: بودجه سالانه کشور باید بر اساس سند تحول شهری اجرا شود

آبادان - ایرنا - نامزد دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آبادان گفت: بودجه سالانه کشور باید بر اساس سند تحول شهری، استانی به منظور اجرای طرح‌های عمرانی، تولیدی، کاهش نقدینگی و استقراض از بانک مرکزی تدوین و اجرا شود.

سید عبدالرحمان احمدنژاد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختار بودجه کشور بدون توجه به پتانسیل و سندهای تحول در استان‌ها و شهرستان‌ها تدوین می‌شود که گاهی در اجرا با مشکل روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: هر شهر و استان باید بر اساس توانایی‌های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و گردشگری سند تحول در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد و بودجه‌نویسی بر اساس سند تحول منطقه‌ای شکل گیرد.

احمدنژاد بهره‌گیری از نخبگان و نیروهای بومی در تدوین سند تحول منطقه‌ای را یکی از برنامه‌های خود برای شهرستان آبادان اعلام کرد و گفت: در بودجه سالانه دولت به اشتغال خرد و خانگی که زنجیره ارزش را تامین نمی‌کند توجه بیشتری شده و کمتر به صنایع بزرگ که تولید و اشتغال پایدار را در بر می‌گیرد

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی آبادان بیان کرد: مشاغل خانگی در منطقه آبادان با چالش آموزش و بهره‌گیری از توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ها مواجه است که برای تقویت آن باید از مراکز علمی به خصوص دانشگاه بهره گرفت و زمینه را برای آموزش مردم به ویژه در روستاها را فراهم کرد.

وی افزود: وظیفه مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است و برای برطرف کردن مشکلات مردم باید شناخت لازم از قوانین در مجلس داشت.

احمدنژاد ادامه داد: بیشتر مشکلات مردم اقتصادی است و دادن وعده‌های خارج از توان و چارچوب قانونی توسط نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث دلسردی مردم از نظام و انقلاب می‌شود.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی آبادان تصریح کرد: حضور در کمیسیون انرژی با توجه به تخصص و وجود پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه‌ گازی در آبادان در صورت پیروزی در انتخابات هدفگذاری شده است.

نامزد انتخابات مجلس: بودجه سالانه کشور باید بر اساس سند تحول شهری اجرا شود

توجه به اقتصاد دریامحور باعث رونق اقتصادی در منطقه می‌شود / امینت توسط مردم تامین می شود نه خاکریز

وی بیان کرد: استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های همجواری با اروندرود و بهمنشیر و نزدیکی به خلیج فارس در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته که لازم است با توجه به ابلاغ سیاست‌های دریا محور توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی موردتوجه بیشتری واقع شود.

احمدنژاد گفت: برای گسترش اشتغال و جذب سرمایه گذار و توریسم باید از همجواری با اروندرود و بهمنشیر به عنوان ظرفیت مناسب برای توسعه سرمایه‌گذار در بخش گردشگری و جذب توریسم استفاده کرد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی آبادان اضافه کرد: امنیت کشور به واسطه مردم تامین می‌شود و برای جلوگیری از مهاجرت معکوس و ایجاد فرصت‌های مناسب برای اشتغال و توسعه گردشگری آبی نیاز است دژ خاکی در حاشیه اروندرود برداشته و این منطقه در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی ادامه داد: لایروبی اروندرود یک ضرورت برای توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر است که باعث افزایش تردد شناورهای با تناژ بالا و رونق اقتصادی در بنادر منطقه می‌شود.

احمد نژاد قرار گرفتن آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند را یک ظرفیت برای توسعه اقتصادی دانست و اظهار کرد: قانون منطقه آزاد در آبادان به درستی اجرا نشده است و مردم از منافع آن بی‌بهره هستند.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی آبادان بیان کرد: باید ۲ گانگی و بخشی نگری در منطقه آزاد اروند برطرف شده و شهرهای اروندکنار و چوئبده نیز در محدوده منطقه آزاد اروند قرار گیرند تا ۲ گانگی حاکمیتی در اجرای قوانین در شهرستان آبادان وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: برای بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند نیاز به مدیریت خلاق در توسعه شهرستان داریم.

آبادان سه نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha