۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۲
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85397343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک فعال سیاسی: مشارکت سیاسی عاملی برای تثبیت جمهوریت نظام اسلامی

قزوین - ایرنا - دبیر حزب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی استان قزوین گفت: مشارکت سیاسی عاملی مهم برای تثبیت جمهوریت و اسلامیت نظام و بستری مناسب برای بیمه کردن جامعه اسلامی، اما عدم مشارکت یعنی نفی همه این موارد که می‌تواند زمینه سوءاستفاده بیگانگان را فراهم کند.

محمدحسین شفیعی‌ها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارکرد: شرکت در انتخابات یکی از قله‌های بلند آزادی و دموکراسی است و مشارکت سیاسی نیز یعنی آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود نقش موثری دارند.

وی با بیان اینکه وضعیت مشارکت سیاسی در استان قزوین چیزی شبیه شرایط کل کشور است، افزود: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در گذشته بحث مشارکت گسترده مردم در انتخابات مختلف بوده اما در ۲ الی سه دوره گذشته این مشارکت کمی تقلیل پیدا کرده که باید شرایطی از لحاظ تنویر افکار عمومی فراهم شود تا مردم بدانند مشارکت در امور سیاسی امری است که مستقیما به آینده آنها مرتبط می شود و سعادت و خوشبختی از این مسیر میسر خواهد بود.

شفیعی‌ها به نقش احزاب سیاسی در میزان افزایش مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: احزاب سیاسی می توانند با گرم کردن شرایط انتخابات زمینه مشارکت مردم را بیشتر کنند و به این جهت احزاب به طور معمول در ایام انتخابات فعالیت هایشان افزایش می یابد و این افزایش قطعا در متن جامعه تسری پیدا خواهد کرد و همین موضوع می تواند انگیزه های مردم را در استقبال از رای دهی بیشتر کند.

این مسوول ادامه داد: یکی از کارهای جدی که احزاب می توانند انجام دهند، بررسی صلاحیت و شایستگی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در قالب ائتلافات و جریان های سیاسی است که زمینه های گفت و گوهای سیاسی و روشنگری را فراهم می کند، البته با این شرط که احزاب آن نفوذ و محبوبیت را در بین مردم داشته باشند و سابقه درست و درخشانی از خود برجای بگذارند تا مردم به پیشنهادات آنها اعتماد کنند.

دبیر حزب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مشارکت سیاسی ارتباط مستقیمی با اعتماد عمومی دارد، اظهار کرد: هر قدر که اعتماد مردم بالاتر باشد، مشارکت نیز وسیع‌تر خواهد بود، لذا یک نسبت متقابلی با هم دارند، درست است که عملکردها در گذشته نتوانسته رضایت مردم را به خود جلب کند اما باید این مساله بین مردم تبیین شود که عدم مشارکت آسیب‌های جبران‌ناپذیرتری برای جامعه می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: انتظار ما از کاندیداهای مجلس در خصوص تبلیغات این است که سعی کنند در حوزه تبلیغاتشان مطابق با واقعیت موجود در جامعه شعار دهند و راهکارهای درستی برای برون‌ رفت از گرفتاری‌ و سختی‌هایی که مردم در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند را مطرح کنند که طبیعتا این نوع نگرش زمینه جلب نظر مردم را بیشتر فراهم می‌کند تا شعارهای غیرواقعی.

شفیعی‌ها با تاکید بر رعایت اصول تبلیغات توسط نمایندگان، گفت: آن چه که در رقابت‌های انتخاباتی مهم است، پرهیز داوطلبان از تخریب رقیب خود و تقلیل دادن رقبای خودشان است و هر داوطلبی باید تلاش کند تا توانایی‌های خود را بدون تخریب رقبا بیان کند.

این مسوول به نقش رسانه‌ها در دادن اطلاعات و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و یادآور شد: مراکز رسانه‌ای می‌توانند بازوهای کمکی برای حاکمیت باشند و در قالب مناظرات، توانمندی‌ نامزدها را به مردم عرضه کنند و مردم نیز با کمک رسانه‌ها به شناخت بهتر و دقیق‌تری از آنها دست یابند و در روز ۱۱ اسفند با یک بصیرت و روشن‌بینی کافی پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی ادامه داد: این را بدانیم که مشارکت در انتخابات یعنی داشتن احساس مسوولیت و حساسیت نسبت به آینده کشور و انتخاب اصلح به معنای آن است که مردم به این وسیله می‌خواهند با تشکیل یک مجلس متفاوت از قبل و توانمندتر از گذشته شرایط تحولی را در کشور ایجاد کنند

به گفته شفیعی‌ها، مشارکت در انتخابات از بعد سیاسی یعنی جلوگیری از دیکتاتوری، مطمئن باشید که اگر احترامی برای این مشارکت قائل نباشیم و در پای صندوق رای حاضر نشویم، زمینه را برای ایجاد فضاهای تلخ و تاریک فراهم می‌کنیم.

دبیر حزب شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی استان قزوین با اشاره به انتظارات این حزب از داوطلبان انتخاباتی، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که نامزدهای انتخاباتی در صورت راهیابی به مجلس اهتمام ویژه‌ای نسبت به برطرف کردن گرفتاری‌ها و معضلات داشته باشند و از هرگونه رانت و امتیازدهی‌ مبرا و همچنین دغدغه دینی و انقلابی داشته باشند و این جایگاه را به عنوان یک تکلیف در نظر بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha