امام جمعه کرمان: حضور گسترده در انتخابات انسجام داخلی را رقم می‌زند

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: حضور گسترده در انتخابات انسجام داخلی در کشور را رقم می زند، در صحنه بین المللی نیز از کشور و نظام پشتیبانی می کند و آن، زمانی اتفاق می افتد که انتخاب اصلح داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه واقع در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان با اشاره به آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جای تقدیر و تشکر از صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد که بستری برای کاندیداها فراهم شده تا در کانال های اختصاصی تبلیغات انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این شرایط کمتر پوستر و عکس در سطح شهر نصب می شود، گفت: در این شرایط اجازه دادند تبلیغات به سمت و سویی برود که هم مردم نامزدهای انتخابات را بشناسند و هم هزینه های گزاف بر جامعه تحمیل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار مهم است تصریح کرد: هرکس می خواهد از احکام نورانی اسلام دفاع کند و به شهدای عزیز و ارزشمند که جان خود را فدا کردند، پشت نکند، وظیفه الهی دارد تا در انتخابات حضور یابد.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات علاوه بر تکلیف و وظیفه یک حق است و از این حق سیاسی و ملی باید استفاده کرد؛ کسی که ایران قوی بخواهد باید حضور او در صحنه انتخابات پررنگ باشد.

وی همچنین با اشاره به معیارهای انتخاب نامزد اصلح افزود: معیارهای اصلح در فرمایشات امامین انقلاب به‌خوبی تبیین شده و در سه بخش قابل تبیین است؛ در بخش اول کسانی که توان، آگاهی، بصیرت، تخصص و شناخت کافی از مسائل کلان کشور، استان و شهر دارند، اصلح هستند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین تاکید کرد: کسانی اصلح هستند که اعتقاد به ایستادگی در مقابل دشمنان نظام داشته و به این اعتقاد در رفتارشان نیز عمل کرده باشند.

وی ادامه داد: فرد اصلح باید رعایت اخلاق و التزام عملی به دستورات اسلامی، مصوبات و فرامین رهبری داشته باشد؛ افرادی که حافظ خون شهیدان و نسبت به وظایف نمایندگان مجلس کاملا معتقد باشند و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: کسانی که به دنبال وظایفی بیشتر از چیزی که قانون برعهده آنان گذاشته باشند، حتما اصلح نیستند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند در عزل و نصب ها دخالت نکنند، چرا این دخالت ها باید در مجلسی که عصاره فضائل کشور و ملت است، حتی به میزان کم وجود داشته باشد؟.

امام‌ جمعه کرمان گفت: مردم‌محوری، پرهیز از توجه به منافع شخصی، حزبی و جناحی، ساده زیستی و در چارچوب قانون و اختیارات حرکت کردن نیز از معیارهای فرد اصلح برای انتخاب است.

وی همچنین تصریح کرد: از خدا بخواهیم در مجلس خبرگان که مجلسی وزین است و ماموریتی بسیار مهم دارد و نیز در مجلس شورای اسلامی که درباره کلیت کشور و پیشرفت آن مسئولیتی حساس دارد، افرادی را که از همه بیشتر اصلح هستتد به ذهن و فکر ما بیاورد تا به آنان رای دهیم.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انتخاب اصلح داشته باشیم باید از گرایش های قومی، جغرافیایی و جناحی پرهیز و خدا را حاکم و بر مبنای آن حرکت کنیم.

وی افزود: مراقب باشیم رای ما سرنوشت ساز است و تحت تاثیر تبلیغاتی که برخی اوقات مخرب و تخریب کننده است، قرار نگیریم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: مراقب تبلیغات مخرب باشیم، انتخابات صحنه عرضه توانمندی ها، لیاقت ها و ظرفیت های کاندیداها است و نه طرفداران حق تخریب دارند و نه خود نامزد، که در این زمینه باید مراقبت شود.

وی با تبریک میلاد امام زمان(عج) بیان کرد: حضرت ولی عصر(عح)، شخصیت تحول آفرین در جهان، چهره پایان دهنده به بی عدالتی ها، امید مستضعفان، مظلومان و محرومان دنیا و شخصیتی است که به مقررات ظالمانه در جهان پایان خواهد داد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: حضرت ولی عصر(عج) می‌بینند در غزه چه می گذرد، گرگ های بی‌رحم صهیونیست هر روز زنان و کودکان را در غزه قتل عام می‌کنند و غزه مهمترین مساله در جهان اسلام شده است.

وی بیان کرد: حضرت می بینند کسانی که به ظاهر از حق دفاع می کنند، در عالم واقع، پشت سر ظالم می ایستند و مظلوم‌کشی راه انداخته اند؛ امیدواریم ظهور حضرت نزدیک و پایانی بر ظلم ها و جورهای حاکم بر جهان امروز باشد.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به بزرگداشت روز علوم تربیتی و تربیت اسلامی تاکید کرد: تربیت اسلامی بسیار مهم است که باید پدر، مادر، مدرسه، خانواده، معلم، استاد و غیره به آن توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha