نامزد انتخابات مجلس از حوزه کرج: مهاجرت بی‌رویه در البرز ناترازی ایجاد کرده است

کرج - ایرنا - داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان البرز ظرفیت و نیروی انسانی خوبی وجود دارد، گفت: مهاجرت بی‌رویه به این استان موجب پیدایش ناترازی‌هایی در حوزه های مختلف استان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباسی روز جمعه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان البرز با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که به عنوان تهدید همیشه به آن نگاه می‌شود، ظرفیت نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز ظرفیت نیروی انسانی خوبی وجود دارد گفت: مهاجرت بی‌رویه به این استان منجر به ناترازی هایی در حوزه های مختلف استان شده است.

عباسی گفت: اگرچه با این مهاجرت‌ها به استان البرز نیروی انسانی افزایش می‌یابد و یک فرصت است، اما ناترازی هایی را به دنبال داشته و به دلیل اینکه روی این ناترازی ها کم کار شده یا نشده متاسفانه مشکلاتی را برای مردم استان ایجاد کرده است.

وی با یادآوری این مهم که در مجلس یازدهم تلاش شد این ناترازی ها را کاهش دهیم افزود: برای مثال سرانه های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی استان مناسب نیست.

نماینده کنونی مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: اینکه ادعا کنیم این ناترازی ها امروز برداشته شده و برطرف شده مطمئنا بهبود پیدا کرده ولی کاملا برطرف نشده است بنابراین تلاش داریم در مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم با تجریباتی که پیدا کردیم و ارتباطاتی که با وزارتخانه های مختلف و در گستره مجلس با کمیسیون های مختلف داشتیم حتی در بودجه های سالانه ای که در کمسیون ها حضور داشتیم با کوله ای باری از تجربه این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: هرکسی که برای نمایندگی مردم کرج، اشتهارد و فردیس در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد رفع این ناترازی ها باید از اولویت های او باشد.

عباسی بیان کرد: البرز قطب علم و فناوری است، استانی که متخصصان و دانش آموختگان دانشگاهی بالایی دارد، بنابراین باید از ظرفیت دانش بنیانی آن استفاده کنیم و بهترین خدمات را در سایه نظام جمهوری اسلامی اهدا کنیم.

دشمنان بر روی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی سرمایه گذاری می کنند

این داوطلب انتخاباتی برای مجلس دوازدهم شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر تمرکز مجلس یازدهم بر کدام یک از طرح های ملی بوده گفت: باتوجه به اینکه یکی از مولفه هایی که مردم انتظار دارند و دشمن روی سرمایه گذاری می‌کند کارآمدی نظام است تلاش شده تا با ریل گذاری درست در مجلس شورای اسلامی این مهم محقق شود.

وی اضافه کرد: امروز باید در عرصه های مختلف خدماتی و رفاهی مردم را راضی نگه داریم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه ریل گذاری درستی در مجلس شورای اسلامی اتفاق بیافتد، بنابراین باید سعی کنیم متخصصان مختلفی که متعهد و دلسوز هستند به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.

عباسی با بیان اینکه هر نماینده مجلس باید حداقل در یک حوزه بتواند در مجلس شورای اسلامی موثر باشد گفت: امنیت غذایی یکی از مهمترین موضوع‌هایی که مردم و کشور به آن نیاز دارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب یاد آورشد: یکی از مشکلات این است که یک اقتصاد ملی قوی نداریم و از پایه های اصلی اقتصاد ملی قوی کشاورزی، امنیت غذایی، آب و محیط زیست است اگرچه کارهایی آغاز شده در مجلس یازدهم ولی برای دوره دوازدهم باید تکمیل شود بنابراین برنامه های ویژه ای در این زمینه داریم.

افزایش تعداد نمایندگان مجلس و قانون هوای پاک ناکامی های مجلس یازدهم هستند

این داوطلب نمایندگی مجلس شورای دوره دوازدهم در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس یاد آور شد: یکی از موضوعاتی که در مجلس دنبالش بودیم و به نتیجه نرسید بحث افزایش تعداد نمایندگان بود؛ در تلاش هستیم در ادامه مجلس یازدهم یا دوازدهم این موضوع را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: در قانون اساسی آمده است که هر ۱۰ سال با افزایش جمعیت ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود در حالی که از سال ۱۳۶۸ که قانون اساسی متمم آن ارایه و اصلاح شد یک بار این ۲۰ نماینده اضافه شده و از سال ۸۰ این کار انجام نشده است .

عباسی اضافه کرد: طرح اصلاح تعداد نمایندگان حوزه های انتخابیه سراسر کشور را در مجلس شروع کردیم و خوشبختانه در کمیسیون شوراهای مجلس اسلامی سه نفر به نمایندگان استان البرز اضافه کردیم و به صحن رسید به دلیل اینکه برنامه هفتم توسعه، بودجه سال ۱۴۰۳ و انتخابات هم در پیش داشتیم این امر متوقف ماند.

این داوطلب انتخاباتی گفت: حال ممکن است اگر رسیدیم سه ماه بعد از انتخابات انجام بدهیم ولی اگر نشد حتما در دور بعدی مجلس یکی از برنامه های ما این خواهد بود که این موضوع را به سرانجام برسانیم.

وی یاد آورشد: بحث دیگری که در مجلس شورای اسلامی یازدهم شروع کردیم قانون هوای پاک بود که در کل کشور مشکل داریم و در سال روزهای متعددی را ما به عنوان روزهای ناسالم داریم به طوری که مدارس، دانشگاه ها و ادارات تعطیل می شود که در این زمینه اصلاحات این قانون را شروع کردیم در کمیسیون کشاورزی به اتمام رساندیم.

عباسی بیان کرد: اکنون این قانون به صحن رسیده ولی در نوبت بررسی است فکر کنم یکی از این جاها ما کوتاهی داشتیم به دلیل اینکه دستگاه های مختلف کوتاهی هایی داشتند ما خواستیم این ها را جمع آوری کنیم و پس از این جمع آوری منجر به اصلاح شود که رسید به ۶ ماه گذشته بنابراین اکنون نهایی شده و در نوبت است.

وی تاکید کرد: بعید می دانم این قانون هم در مجلس یازدهم به نتیجه برسد، انشاالله در مجلس بعدی بتوانیم آن را نتیجه بخش داشته باشیم بنابراین این قانون را هم می توانیم جز یکی از ناکامی ها بیان کنیم که حتما در مجلس آینده آن را به تصویب می رسانیم.

مشارکت در انتخابات از نقاط قوت جمهوری اسلامی است

نامزد نمایندگی مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات پیش رو گفت: امروز مردم ایران اسلامی سالارانه ترین حکومت را دارند و پس از سال ۵۷ به تعداد سن انقلاب انتخابات داشتیم.

عباسی افزود: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی همین انتخابات بوده به طوری که دشمن روی این نقطه قوت ما دست گذشته و چشم طمع بسته که آن را ضعیف کند.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم در ۱۱ اسفند با حضور در پای صندوق های رای مانند راهپیمایی ۲۲ یک حرکت ملی و عزم را ترسیم می کنند و امید دشمن که عدم مشارکت مردم است را به یاس تبدیل می کنند. زیرا این حضور پرشور در انتخابات موتور متحرکه ناامیدی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی و امیدواری مردم برای حل مشکلات کشور است.

نگاهی به سوابق علمی و اجرایی علیرضا عباسی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس:

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم، استاد تمام و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، عضو ناظر شورای ملی راهبری، فناوری ها و تولیدات دانش بنیان، عضو ناظر شورای ملی ایمنی زیستی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳، نائب رییس کمیسیون اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، نائب رییس دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، عضو رسمی گروه دوستی بین المللی کشورهای امارات متحده عربی، استونی، لیتوانی، چاد، ساحل عاج، عضو رسمی فراکسیون تحول و سیاست های کلی نظام، عضو رسمی فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده، عضو رسمی فراکسیون امنیت پایدار و روابط خارجی پویا، عضو رسمی فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی، عضو رسمی فراکسیون حمایت از محصولات راهبردی کشاورزی، عضو رسمی فراکسیون سبک زندگی سالم و عضو رسمی فراکسیون قرآن، عترت از جمله سوابق علمی و اجرایی این داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.
استان البرز دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۶۴۸ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۷۵ درصد آنان تایید شده است.
برای مشخص شدن نمایندگان استان البرز در مجلس خبرگان رهبری سه نفر از سوی شورای نگهبان تایید و معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha