نامزد خبرگان رهبری از سمنان: مشارکت در انتخابات وظیفه همگانی است + فیلم

سمنان - ایرنا - آیت‌الله «محسن فقیهی سرشکی» نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان سمنان گفت: حضور پرشور در انتخابات وظیفه همگانی در دفاع از انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق ماده سه قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند و بر اساس ماده یک این قانون، تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر است که از این تعداد ۱۶ نماینده مربوط به استان تهران، ۶ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، پنج نماینده مربوط به هر یک استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس، چهار نماینده مربوط به هر یک از استان‌های گیلان و مازندران، سه نماینده مربوط به هر یک از استان‌های آذربایجان غربی و کرمان، ۲ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و یک نماینده مربوط به هر یک از استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد است.

طبق اعلام ستاد انتخابات سمنان، آیت الله محسن فقیهی سرشکی فرزند احمد و آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری فرزند سیدحسن، ۲ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان هستند که آیت‌الله محسن فقیهی سرشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار جمهوری اسلامی(ایرنا) با آرزوی سلامتی برای عالم فرهیخته آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده کنونی مردم سمنان در مجلس خبرگان و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، افزود: مردم در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و به ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن گذشته حضور پرشور خود را نشان دادند و دشمنان را مایوس کردند.

این نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان گفت: ۲ رویداد مهم پیش‌ رو در کشور، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است که حضور حماسی در این صحنه دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناامید می‌کند.

وظیفه مجلس خبرگان رهبری چیست؟

آیت‌الله فقیهی سرشکی:

۱۱ اسفند انتخابات مهمی پیش رو است. مجلس خبرگان رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد، مجلسی با اعضای خاص و مجتهدشناس که وظایف خاص دارد.

با آرزوی طول عمر با عزت، صحت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب، بزرگمرد حکیمی که بعد از رحلت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی ایران را رهبری، راهبری و هدایت کردند، به امید خدا هیچ‌گاه نیاز به تشکیل این مجلس همانند ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ نداشته باشیم.

مجلس خبرگان رهبری در طول زمان باید تشکیل شود و چاره‌ای نیست، طبق قانون اساسی، برگرفته از متون دینی و روایت‌ها شرایط تشخیص ولی فقیه، مدیر و مدبر بودن، فقاهت و شرایط تقوا و اخلاقی بر عهده این مجلس است.

حضور پررنگ مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری صحنه‌ای برای مایوس کردن دشمن است.

چه افرادی صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان را تایید می‌کنند؟

آیت‌الله فقیهی سرشکی:

مجلس خبرگان رهبری از افرادی شکل می‌گیرد که شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید می‌کند و بعد آنان در معرض آرای مردم قرار می‌گیرند.

از شرایط نامزدی مجلس خبرگان رهبری فقاهت است و هر فرد به شکل ممکن باید در دفاع از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کند.

دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران طبق فتوای مراجع تقلید از جمله آیت‌الله گلپایگانی از واجبات و وظایف است و هر فردی با تو جه به نقشی که دارد باید همراهی کند. انقلاب اسلامی عطیه الهی است، ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی جانبازی کرد، شهید داد و حضور در انتخابات یک تکلیف برای ادای دین است.

امسال انتظار می‌رفت بزرگانی از جمله آیت‌الله شاهچراغی در انتخابات حضور یابند، اما به دلایلی از جمله کسالت حضور نیافتند و گفتند جوانان وارد شوند.

با احساس مسوولیت وارد عرصه انتخابات مجلس خبرگان شدم و امید می‌رود آنچه صلاح هست پیش بیاید و عاقبت همه ختم به خیر باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

۶۸۱ شعبه اخذ رای در استان سمنان شامل ۴۸۲ شعبه شهری و ۱۹۹ شعبه روستایی و ۱۴۳ شعبه سیار و ۵۳۸ شعبه ثابت است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان از ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت، یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد و یک نفر با تغییر حوزه انتخابیه استان اصفهان، به نامزدهای استان سمنان افزوده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha