نامزد انتخابات مجلس از گچساران: وعده های غیر عملی موجب بی اعتمادی مردم می‌شود

گچساران- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت گفت: تبعیض، نابرابری و دادن وعده های غیر عملی در انتخابات موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

به گزارش ایرنا،علی محمد آقایی روز شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی گچساران با بیان اینکه مشکلاتی که در بحث قانونگذاری وجود دارد افزود: در قانون هایی که نیاز جامعه است اشکالاتی وجود دارد که مجلس می تواند با اجرای آن مشکلات کنونی کشور را برطرف کند.

وی نظارت بر اجرای قوانین را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد و گفت: در ادوار گذشته نظارت ها در اجرای قوانین متاسفانه کم بوده که این امر مشکلاتی را بوجود آورده و مجلس یازدهم در زمینه مبارزه با فساد اقدامات موثری انجام داده که لازم است در این زمینه تلاش بیشتری نسبت به گذشته انجام شود.

آقایی ابراز کرد: باید از ظرفیت های موجود در کشور و نظام برای رفع مشکلات کنونی کشور از جمله معشیت بیش از پیش استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برخی قوانین در کشور وجود دارد که برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دست و پاگیر شده افزود: در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که در زمینه خصوصی سازی می باشد باید به برخی از استان های محروم از جمله کهگیلویه و بویراحمد که شاخص سرمایه گذاری آن صفر است توجه ویژه ای شود.

آقایی به اجرای قانون برنامه سوم توسعه کشور در زمینه اینکه دولت حق اجرای طرح های بزرگ از جمله ذوب آهن، خودرو سازی و صنایع فولاد را ندارد اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون مشکلاتی در زمینه اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان های گچساران و باشت بوجود آورده که در این زمینه باید تجدید نظر شود و در بحث خصوصی سازی و دست دولت را باز کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که در استان های محروم و کمتر توسعه یافته نتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم باید به سرمایه گذاران بسته های تشویقی از جمله معاف از مالیات و .. داد.

آقایی با اشاره به ظرفیت‌ و پتانسیل های بالای استان در حوزه‌ نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت و کشاورزی گفت: نیاز است که سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان گچساران حضور یابند و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت افزود: مهمترین چالش جمعیتی کشور، کاهش سطح باروری و پیری جمعیت است که می طلبد در این زمینه دولت در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بسته ها تشویقی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه یارانه بنزین باید به دهک های پایین داده شود گفت: قانون های بر جامانده مجلس باید پیگیری شود و با توجه به افزایش سن ازدواج می توان با پرداخت تسهیلات و آسان سازی ازدواج این مشکل را تا حدودی برطرف کرد.

آقایی ابراز کرد: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های محروم و کمتر توسعه یافته کشور بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات چشمگیری در زمینه های مختلف از جمله راه ، برق ، و .. در آن انجام شده ولی با وجود این میزان اقدامات هنوز نیازمند توجه ویژه ای در زمینه توسعه راههای استان از جمله بزرگراه، توسعه زیر ساخت های فرودگاه های یاسوج و دوگنبدان و جذب سرمایه گذار است.

کاهش آمار سرقت و بیکاری با جذب سرمایه گذار و ایجاد صنایع بزرگ

آقایی اظهار کرد: در صورت جذب سرمایه گذار و ایجاد صنایع بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان گچساران آمار بیکاری، سرقت و مشکلات و اجتماعی از جمله طلاق و خودکشی در این شهرستان کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد رشد تولید خیلی کم است گفت: بنده اگر وارد عرصه انتخابات شده ام ایجاد بستر های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ... را فراهم خواهم کرد.

وی به اجرای مطلوب سند آمایش سرزمین ها در استان اشاره کرد و افزود: منظور از آمایش سرزمین، رسیدن مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت، از سوی بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی در پهنه سرزمین است و موضوع آمایش یکی از مباحث مهمی است که هم در زمینه جغرافیا و هم در زمینه توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است.

آقایی بیان کرد: این استان دارای ظرفیت انسانی بالایی است که متاسفانه به دلیل قوم گرایی و لیدر سالاری، قوم گرایی از آنها به نحو مطلوب استفاده نشده است و در صورت شایسته سالاری و انتخاب مدیران نخبه می توان مشکلات کنونی را تا حدودی برطرف کرد.

داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گچساران و باشت افزود: شرکت مردم در پای صندوق های اخذ رای، لبیک به ندای مقام معظم رهبری در دفاع از کشور و آرمان های انقلاب اسلامی است.

نمایندگان ادوار گذشته به شعارهای انتخاباتی خود عمل نکردند

وی تصریح کرد: آنچه در شعار های نمایندگان ادوار گذشته بیان شده بود با خروجی همخوانی ندارد و لقب امیر کبیر اقتصاد به گچساران زده شده در حالی که در این شهرستان آمار فقر، آسیب اجتماعی خودکشی و سرقت بالاست.
آقایی بیان کرد: نابرابری‌ها و تبعیض‌های در این شهرستان در زمان مسئولیت نمایندگان ادوار های گذشته وجود دارد که این خود یکی از مهمترین معضل های موجود در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه ایل بزرگ قشقایی در گچساران در ادوار گذشته مورد ظلم قرار گفته است گفت: ایل بزگ قشقایی اگر جمعیت ۴۰ هزار نفری در این شهرستان داشته باشند تنها به ۱۰۰ نفر آن خدمت رسانی می شود که این تعداد گرداننده انتخابات هستند.

آقایی عنوان کرد: این تبعیض ها را چه کسی باید پاسخگو باشد و نمایندگانی که سمت چپ و راست آنها پیمانکاران و سرمایه گذاران هستند چه پاسخی می توانند به مردم دهند.

مردم گچساران نیازمند بسته های حمایتی برای جذب آری نیستند

وی گفت: آیا مردم گچساران هر چهار سال یکبار نیازمند بسته های کمکی نمایندگان برای جذب آرا هستند و از مردم خواستارم احساساتی رای ندهند و شایسته ها سالاری را ملاک قرار دهند و در میان نامزدهای انتخاباتی قشرهای تحصیل کرده و دانشگاهی وجود دارد بررسی کنید چهره های جدید را انتخاب کنید.

آقایی تصریح کرد:مردم باید بررسی کنید ببینید چند سال پیش وضع بیکاری در گچساران چگونه بوده و در پایان دوره نمایندگان اسبق چطور بوده چرا در حوزه معیشت مردم کاری نکردند.

وی افزود: هم اکنون مشکل جوانان ازدواج، بیکاری و فقر و بی اعتمادی به آینده است چرا گچساران که یک چهارم نفت کشور را تأمین می کنند نباید دارای صنایع بزرگ باشد.

اقایی در پایان افزود: بنده متولد شهرستان گچساران روستای سرابننیز هستم و دارای گرایش فکری انقلابی و مدرک تحصیلی دکتری می باشم و سابقه کار در فرمانداری به عنوان بخشدار، سرپرست شهرداری دوگنبدان و در استانداری کهگیلویه و بویراحمد فعالیت داشته ام و همچنین به بیشتر فعالیت هایم در زمینه فرهنگی و دینی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه برگزار می شود.

حوزه انتخابیه گچساران و باشت دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha