استاندار کرمان: ۱۵ هزار قطعه زمین تحویل مردم استان خواهد شد

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: تا پایان سال ۱۵ هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در شمال و جنوب استان تحویل مردم می شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی فداکار روز پنجشنبه در جریان سفر به کوهبنان و در جریان آیین دومین قرعه کشی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در این شهرستان افزود: مسکن مهمترین بخش در زندگی مردم است و بخش عمده از هزینه های زندگی ما را تشکیل می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه مسکن نقش زیادی در زندگی مردم دارد، ادامه داد: دولت با قانون جهش تولید مسکن، کار ساخت مسکن را شروع کرده و در این زمینه تا زمانی که زمین پیدا، الحاق شود و دستگاه‌ها اعلام کنند کار سختی است اما این مهم به ویژه در کوهبنان انجام شده است.

استاندار کرمان: ۱۵ هزار قطعه زمین تحویل مردم استان خواهد شد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان کرمان به جز کرمان و سیرجان در طرح نهضت ملی مسکن، زمین ویلایی واگذار خواهد شد، گفت: با زمین ویلایی در قدم اول مردم مالک زمین می شوند که این مهم کار بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه سود وام تسهیلات مسکن ۱۸ درصد اعلام شده است، گفت: تسهیلات وام مسکن در کوهبنان به دلیل اینکه زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد مانند سود وام روستایی پنج درصد است.
فداکار گفت: حدود یکهزار قطعه زمین در اولین طرح جوانی در شهرستان کوهبنان تعیین تکلیف می‌شود.

جابه‌جایی مدیریت شرکت معادن زغالسنگ کرمان

وی همچنین گفت: موضوع جابه جایی مالکیت شرکت معادن زغال سنگ کرمان از صندوق بازنشستگی فولاد به شرکت صدر تامین در حال انجام است البته مقداری مقاومت ها در این راستا طبیعی اما کار در حال انجام است.

استاندار کرمان ادامه داد: با جابه جایی شرکت معادن زغال سنگ کرمان از صندوق بازنشستگی فولاد به شرکت صدر تامین، بعد از سال ها رکود، آینده خوبی در انتظار این صنعت است و امید داریم تا پایان دولت یعنی شهریور۱۴۰۳ به یاری خدا حرکت شتابان صنعت زغال سنگ استان در جذب نیرو و تولید با کیفیت شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یازدهم اسفند بزرگترین تصمیم ملی کشور است، گفت: این تصمیم در آینده موثر است.

فداکار با تاکید بر اینکه مردم کاندیدای اصلح را با نظر و شناخت خودشان انتخاب کنند، گفت: رای حق شماست و از طرفی تکلیف شرعی نیز ایجاد می‌کند از این رو در انتخاب باید دقت شود.

وی تاکید کرد: حضور در انتخابات از همه چیز مهمتر است از این رو کوتاهی نکنیم و پای صندوق های رای بیاییم.

جزییات اقدامات انجام شده در کوهبنان

فرماندار کوهبنان نیز در این آیین افزود: دولت مردمی قول‌هایی در طرح نهضت ملی داد و استاندار کرمان نیز در همین راستا خود را مکلف می داند در همه شهرستان های این استان حضور یابد.
مجید توکلی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن برای دولت انقلابی مهم است، ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت اتفاقات خوبی در کوهبنان افتاده است و امروز اسناد ۱۷۰ زمین از سوی استاندار به خانواده های این شهرستان تحویل داده می شود.

وی گفت: اولین شهرک ویلایی کشور در طرح نهضت ملی مسکن مربوط به کوهبنان است و این جایگاه به استان یزد تعلق ندارد که ضرورت دارد اطلاع رسانی این مهم انجام شود.
فرماندار کوهبنان ادامه داد: سود ۲۳ درصدی وام های مسکن اعلام شده به ۱۸ درصد کاهش پیدا می کند که البته این مهم هنوز محقق نشده است.
وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی پروژه آریا جنوب اتفاق مثبتی در کوهبنان خواهد بود، گفت: سرمایه گذار حدود ۱۵همت در این طرح سرمایه گذاری خواهد کرد.
توکلی با اشاره به اینکه جاده زرند به کوهبنان به جاهای خوبی رسیده است، گفت: موضوع جاده برای ما حیاتی و توسعه این شهرستان به این جاده منوط است.
وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت سیل بند در این شهرستان هزینه شده است.

فرماندار کوهبنان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال از صندوق ملی مسکن برای جمع آوری آبهای سطحی در کوهبنان قول داده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha