۱۱۴ نامزد انتخابات مجلس در خراسان جنوبی وارد گود رقابت شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: شمار پایانی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان ۱۱۴ نفر است که از امروز سوم اسفند به طور رسمی وارد گود رقابت شدند.

حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۴۵ نفر برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند که ۲۱ نفر از آنها زن بودند و از این تعداد ۱۵ نفر به رای هیات‌های اجرایی که عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت بود اعتراضی نکردند لذا از چرخه انتخابات خارج شدند.

وی گفت: ۲۳۰ نفر باقیمانده در این مرحله شامل ۱۷ زن و ۲۱۳ مرد بودند که ۶ نفر از آنان انصراف دادند لذا ۲۲۴ پرونده به هیات نظارت استان رسید.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۱۰ نفر قبل از اعلام نظر شورای نگهبان انصراف دادند لذا ۱۱۸ نفر تایید نهایی داشتیم که یک نفر واجد شرایط اولیه ثبت نام شناخته شد، ۳۱ نفر عدم احراز و ۷۰ نفر هم عدم تایید صلاحیت شدند.

وی با اشاره به ۱۰ درخواست تغییر حوزه انتخابیه در استان بیان کرد: با همه این درخواست ها موافقت شد که پنج درخواست انتقال از خراسان جنوبی به سایر استان ها و چهار درخواست از دیگر استان ها به خراسان جنوبی بوده است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: با روند انتقالات ۱۱۷ نفر تایید صلاحیت شده داشتیم که در این مرحله هم سه نفر انصراف دادند و الان ۱۱۴ نفر نامزد حاضر در صحنه رقابت که چهار نفر خانم و بقیه مرد هستند.

وی عنوان کرد: انصرافی ها از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و حوزه قاینات و زیرکوه بوده اند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه احتمال دارد در روزهای آینده هم انصراف یا انصراف‌هایی داشته باشیم گفت: ممکن است در دیگر حوزه‌های انتخابیه هم انصرافی‌هایی باشد که هنوز آمار آن به هیات نظارت واصل نشده و احتمال تغییر آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده وجود دارد.

وی افزود: نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات طبق قانون تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز رای گیری حق انصراف از حضور در رقابت انتخاباتی را دارند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: اگر تخلفات احتمالی از نامزدهای تایید صلاحیت شده به شورای نگهبان واصل شود، شورای نگهبان در بررسی صلاحیت افراد تجدید نظر می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود همه نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان قانون را رعایت کرده و اصل اخلاق، انصاف و تقوای الهی را مد نظر قرار دهند تا انتخاباتی سالم، امن، رقابتی و مشارکتی را داشته باشیم.

زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه سوم اسفند آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از رای گیری ادامه دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha