استاندار: دستگاه‌های ذیربط اعتبار هزار میلیارد ریالی کتابخانه مرکزی کرمانشاه را تامین کنند
نمایی از ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه خواستار پیگیری اعتبار هزار میلیارد ریالی مصوب کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و نفت و همچنین نهاد کتابخانه عمومی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد و گفت: اینکه همه استان‌ها کتابخانه مرکزی دارند و کرمانشاه نداشته باشد، اصلا قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه در دیدار «مهدی رمضانی» دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در دفتر استاندار کرمانشاه به اهمیت شهر کرمانشاه در منطقه و کلان شهری آن اشاره کرد و خواستار توجه جدی به پیگیری اعتبارات کتابخانه مرکزی کرمانشاه که حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سوی مسوولان شد.

وی همچنین در این دیدار از نهاد کتابخانه های عموی کشور، خواست به تامین اعتبار برای بازسازی، تعمیر، تجهیز و تکمیل کتابخانه های شهرستان های زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی کمک کند.

صحرایی در ادامه خواستار توجه ویژه‌تر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه شد.

استاندار کرمانشاه همچنین به کتاب‌های منتشر شده از سوی مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه که در ارتباط با تحولات منطقه در اول انقلاب یا خدمات نظام جهوری اسلامی به مردم نوشته شده اشاره کرد و خواستار حمایت و نشر این آثار برای کل مردم ایران شد.

به گزارش ایرنا کتابخانه مرکزی کرمانشاه با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه برای ساخت آن تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن اینکه علاوه بر کمبود سخت افزاری و نرم افزاری در برخی شهرستانهای این استان؛ راه اندازی بخش کودکان در کتابخانه‌های شهر کرمانشاه، دالاهو و روانسر ضروری است.

همه پروژه‌های کتابخانه مرکزی استان‌ها تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می رسد

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این دیدار با اشاره به دستور رییس جمهور برای اتمام همه پروژه های کتابخانه مرکزی استان ها گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور به همه پروژه های کتابخانه مرکزی برای تکمیل و راه اندازی اعتبار اختصاص پیدا می کند.

مهدی رمضانی اظهار کرد: برای پیگیری ویژه و سریع پروژه های کتابخانه مرکزی استان ها، بودجه و اعتبار آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از منابع وزارت نفت واگذار شد و نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این خصوص هیچ اعتباری ندارد.

وی از استاندار کرمانشاه خواست اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی استان را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نفت پیگیری کند.

دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور در بخش دیگر از سخنان خود، یکی از اولویت های این نهاد را راه اندازی بخش کودکان در کتابخانه ها، حمایت تسهیلاتی از راه اندازی بخش کتابفروشی کتابخانه ها و کتاب شهر ذکر کرد.

رمضانی در ادامه به حمایت ۳۰ تا۵۰ درصد اعتباری این نهاد برای طراحی و بازسازی بخش کودکان کتابخانه های استان کرمانشاه اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر استان ها به مباحث فرهنگی و عمومی مانند کتابخانه ها شد.

به گزارش ایرنا، استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۹۰ کتابخانه عمومی، سه کتابخانه سیار و ۲۲ کتابخانه مشارکتی با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد کتاب و ۶۰ هزار عضو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha