آغاز تبلیغات انتخابات ۱۴۰۲ در ساوه/ نامزدها از قانون شکنی بپرهیزند

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه از آغاز تبلیغات رسمی انتخابات ۱۴۰۲ در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه خبر داد و گفت: نامزدها از این فرصت برای تبیین اهداف و برنامه های خود استفاده و از قانون شکنی حذر کنند.

مهدی الیاسی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایام تبلیغات باید قوانین مربوط را رعایت کنند و با چاپ بنر و پوستر در ابعاد قانونی، نسبت به تبیین اهداف و برنامه های خود، درج سوابق کاری، مسوولیت ها و تخصص‌های خود به مردم اقدام کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه با بیان اینکه ۵۸ داوطلب در این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند یادآور شد: شهرداری های حوزه انتخابیه در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه و برخی دهیاران، مکان هایی را برای تبلیغ نامزدها در نظر گرفته اند که کاندیداها باید از این مکان ها برای تبلیغ خود استفاده کنند.
وی همچنین از ایجاد بستر برگزاری یک انتخابات پرشور با چهار مولفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت به عنوان فصل الخطاب های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در این شهرستان ها توسط فرمانداری ها همزمان با تقویم انتخابات تشکیل شده و هم اکنون نیز برای صیانت از آرای مردم تمام تلاششان را تا پایان این حماسه سیاسی ادامه خواهند داد.
الیاسی گفت: همچنین در کنار انجام وظایف قانونی، قرارگاه انتخابات در راستای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نهادها، از روزهای نخست بهمن ماه سال جاری در این شهرستان با هدف افزایش مشارکت مردم در انتخابات، با محتواهای دینی، ارزشی، ملی و فرهنگی تشکیل شده است.
فرماندار ساوه با اشاره به انجام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور خاطر نشان کرد: برگزاری همایش رای اولی ها، نشست های عمومی با اقشار مختلف مردمی، آموزش دست اندرکاران اجرایی، ایجاد و تقویت زیرساخت های ارتباطی مربوط به شعب اخذ رای و برگزاری جلسات توجیهی با حضور، شهرداران دهیاران و بخشداران از جمله اقدامات انجام یافته این شهرستان است.
مردم شهرستان های ساوه و زرندیه به صورت مشترک دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده خود را از بین ۵۸ نفر انتخاب خواهند کرد.
این ۲ شهرستان قریب به ۲۸۲ هزار و ۹۵۴ نفر دارای واجد شرایط رای دارد.
آرای مردم شهرستان ساوه در ۱۳۶ شعبه و آرای مردم زرندیه نیز در ۵۵ شعبه همزمان با سراسر کشور در ۱۱ اسفند اخذ می شود.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود. نامزدهای این انتخابات برای دستیابی به ۲۹۰ کرسی قوه مقننه و ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha