کوبا: آمریکا همدست اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین است

​​​​​​​تهران- ایرنا- آنایانسی رودریگز کامخو معاون وزیر خارجه کوبا چهارشنبه در جلسه دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با استفاده غیرقانونی از زور، غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی را می‌کشد و این کشتار با همراهی کشورهایی مانند ایالات متحده انجام می‌شود، تاکید کرد: آمریکا همدست (رژیم) اسرائیل در نسل‌کشی مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، معاون وزیر خارجه کوبا با اشاره به اینکه اسرائیل با اقدامات خود در فلسطین بسیاری از قطعنامه‌ها و مصوبات سازمان ملل، شورای امنیت و دیوان بین‌المللی دادگستری را نادیده گرفته است، گفت: ایالات متحده با استفاده از حق وتو در شورای امنیت، ۴۷ بار مانع از اقدام موثر این شورا در قبال جنایات (رژیم) اسرائیل در فلسطین شده است.

کامخو با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط (رژیم) اسرائیل غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: اسرائیل بین غیرنظامیان و نظامیان فلسطینی تفکیکی قائل نیست و این سیاست تل‌آویو ادامه سال‌ها اشغالگری، شکنجه، کوچ اجباری و محرومیت از حقوق شهروندی مردم فلسطین است.

همچنین آندره آ خیمنز هررا نماینده کلمبیا هم چهارشنبه در دادگاه بین‌المللی دادگستری با بیان اینکه اشغال طولانی مدت سرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی و الحاق بیشتر این سرزمین‌ها و شهرک‌سازی در آنها نقض آشکار قانون عرفی بین‌المللی است، تاکید کرد: در واقع با این اقدامات اسرائیل، موجودیت مردم فلسطین در خطر است.

وی با تاکید بر اینکه (رژیم) اسرائیل باید تضمین‌های مناسبی ارائه کند که جامعه جهانی اطمینان حاصل کند که این رژیم اقدامات نادرست خود را تکرار نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، اسرائیل باید خسارات وارده به مردم فلسطین را جبران کند.

به گزارش ایرنا، دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه هلند، این دور از جلسات استماع را پس از درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دریافت نظر مشورتی اعضای خود آغاز کرد و ۵۲ کشور جهان، درخواست رسیدگی ارائه داده‌اند.

دادگاه لاهه روز سه‌شنبه به دادخوست شفاهی عربستان سعودی، الجزایر، آفریقای جنوبی، کانادا، هلند، بنگلادش، شیلی، برزیل، بلژیک، بلیز و بولیوی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین رسیدگی کرد.

جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از روز دوشنبه در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز (تا هفت اسفند) ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha