نوروز ۱۴۰۳ مسافر بدون اسکان در شهر اصفهان نخواهیم داشت

اصفهان-ایرنا-شهردار اصفهان گفت: مسافران نوروزی اصفهان نگران اسکان در ایام نوروز نباشند، زیرا زیر ساخت‌های لازم فراهم شده است.

علی قاسم زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری ایرنا در پاسخ به سوال ایرنا در مورد تمهیدات سفرهای نوروزی در اصفهان با توجه به قطب گردشگری آن افزود: جلسات ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از ۲ ماه گذشته در اصفهان آغاز شده است و برای اسکان مسافران نوروزی ظرفیت تمام هتل‌ها، مهمان پذیرها و خانه‌های مسکونی (از طریق اتحادیه های املاک) به کار گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین کمپ‌های گردشگری، ظرفیت کلاس‌های درسی و ورزشگاه‌های سطح شهر جهت مواقع بحرانی در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

قاسم‌زاده خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار، اتاقک‌هایی به سبک قدیم در کمپ شهرداری اصفهان (فدک) ساخته شده است که از لحاظ امنیت، سرمایش و گرمایش شرایط بهتری دارند و برای کسانی که علاقمند هستند، قابل استفاده است.

وی تاکید کرد: مسافران نوروزی اصفهان نگران اسکان در ایام نوروز نباشند، زیرا زیر ساخت‌های لازم فراهم شده است.

نوروز ۱۴۰۳ مسافر بدون اسکان در شهر اصفهان نخواهیم داشت

قاسم‌زاده در پاسخ به سئوال دیگر ایرنا در مورد بهسازی بافت تاریخی افزود: شهر اصفهان ۲۴ هزار هکتار مساحت، ۲۳۸۰ هکتار بافت فرسوده و یک هزار و ۹۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد و این کلان شهر یکی از گسترده ترین پهنه‌ها را در بافت تاریخی شهری به لحاظ قدمت دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ خانه تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان ستاره‌دار و شناسنامه دار شده است و برنامه ریزی شهرداری بر این است که خود مردم و سرمایه‌گذاران برای احیاء بافت تاریخی قدم برداشته و آن‌ها را با خریداری تبدیل به بوم گردی، گالری، رستوران و .... کنند.

قاسم‌زاده گفت: در همین راستا در بودجه شهرداری اصفهان ردیفی برای احیاء دولت خانه صفوی تعریف کردیم.

شهردار اصفهان همچنین در باره تبلیغات انتخاباتی و همکاری شهرداری در این زمینه اظهار کرد: در زمینه تبلیغات سطح شهر با فرمانداری اصفهان هماهنگ هستیم و فضای شهری، سالن‌های سطح شهر، فضای عمومی و میادین از جمله میدان انقلاب را برای برگزاری تبلیغات و تریبون آزاد اختصاص داده ایم.

وی اضافه کرد: علاوه بر گرافیک شهری متناسب با انتخابات هر آنچه در توان شهرداری بوده در اختیار انتخابات قرار گرفته است.

قاسم‌زاده در مورد وضعیت زاینده رود و بازگشایی مجدد در پاسخ به ایرنا گفت: قرار است که زاینده‌رود باز شود اما با کمال تاسف رودخانه دائمی زاینده رود اکنون به رودخانه روزانه تبدیل شده است و چند روزی در آن آب جاری و سپس بسته می‌شود که مدیران شهری و استانداری پیگیر قول و قرارهای مسوولان برای احیای جریان دائمی زاینده‌رود هستند.

وی افزود: مردم اصفهان انتظار توزیع عادلانه منابع آبی در کشور را دارند؛ زیرا شهری همچون اصفهان حق آبه داشته و تمدن خود را به واسطه این رودخانه شکل داده است.

به گزارش ایرنا، شهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha