۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85393816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقامات تیمور شرقی از حضور شرکت های ایرانی در این کشور استقبال کردند

تهران - ایرنا - نخست وزیر و وزیر امور خارجه تیمور شرقی در دیدار سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در این کشور، ضمن امیدواری به تعمیق روابط دوجانبه، از حضور و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در تیمور شرقی استقبال کردند.

به گزارش ایرنا؛ «بندیتو دوستانتوس فریتاس» امروز (چهارشنبه) در دیدار «محمد بروجردی» سفیر ایران در اندونزی و سفیر اکردیته ایران در تیمور شرقی با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی از تیمور شرقی در سال‌های سخت پس از استقلال این کشور، تاکید کرد که سیاست این کشور همکاری با تمامی کشورهاست و در این میان خاورمیانه نقشی ویژه دارد.

وی همچنین با ابراز خشنودی از پیام همتای ایرانی خود برای سفر به جمهوری اسلامی ایران، وعده داد این سفر در زمان مناسب انجام خواهد شد.

سفیر اکردیته ایران در تیمور شرقی ضمن ابلاغ پیام دعوت اقای امیرعبداللهیان به وزیر خارجه تیمور شرقی برای سفر به تهران، گفت که ایران همچنان در کنار ملت تیمور ایستاده است و با استفاده از توان و ظرفیت های خود تیمور شرقی را در مسیر توسعه یاری خواهد داد.

همچنین سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در تیمور شرقی با «شانانا گوسمایو» نخست وزیر آن کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات سفیر کشورمان با اشاره به رابطه خوب جمهوری اسلامی ایران با تیمور شرقی اعلام کرد: پیشرفت های تیمور شرقی از ۲ دهه پیش کاملا مشهود است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با توجه به ظرفیت های شرکت های ایرانی در توسعه این کشور مشارکت کند.

سفیر کشورمان  تاکید کرد: در حال حاضر سه حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی و زیرساخت ها برای شروع همکاری ۲ کشور مد نظر قرار دارد.

وی همچنین در این دیدار به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه هم اشاره کرد و توقف نسل کشی و حملات وحشیانه علیه مردم بی دفاع فلسطین و یمن، پایان دادن به اشغال فلسطین و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه را یک ضرورت فوری دانست.

نخست وزیر تیمور شرقی نیز با اذعان به حمایت جمهوری اسلامی از تیمور در روزهای نخست استقلال، از همکاری با جمهوری اسلامی در حوزه های یاد شده استقبال کرد و اظهار داشت: تیمور به شدت نیازمند آموزش نیروی انسانی متخصص است و امیدوار است کشورمان بتواند در این زمینه ها با تیمور شرقی همکاری کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات یمن و غزه اشاره کرد و ضمن اظهار تاسف عمیق از کشتار مردم و غیرنظامیان در این کشورها خواستار ایفای نقش موثر جمهوری اسلامی در توقف  کشتار بی گناهان و حل و فصل این بحران شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha