هشتگ «شمال غزه در گرسنگی» در صدر شبکه‌های اجتماعی

تهران - ایرنا - در حالیکه برنامه جهانی غذا به علت نبود امنیت، ارسال کمک های حیاتی را به شمال نوار غزه معلق کرده، اهالی این منطقه با هشتگ «شمال غزه در گرسنگی است»، از رنج خود در شبکه های اجتماعی سخن گفتند، به طوری که این هشتگ در صدر شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در حالی که قحطی در تمام نوار غزه سایه افکنده، «برنامه جهانی غذا» ارائه کمک‌های غذایی حیاتی به شمال غزه را تا زمانی که شرایط امن فراهم شود، به حالت تعلیق درآورد.

در همین راستا، شماری از اهالی غزه در شبکه های اجتماعی درباره رنج خود از گرسنگی صحبت کردند؛ «غاده زکی» اهل شمال غزه، در ویدئویی که در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد، گفت: اگر ما در اثر بمباران نمی میریم، از گرسنگی خواهیم مرد.

در همین حال یک روزنامه نگار فلسطینی، رنج یک مادر فلسطینی را مستند کرد که دختر معلولش از گرسنگی دست خود را می خورد.

هشتگ «شمال غزه در گرسنگی» در صدر شبکه‌های اجتماعی

«انس الشریف» خبرنگار الجزیره در غزه نیز در شبکه اجتماعی «ایکس» در مورد رنج گرسنگی در شمال نوار غزه گفت: من جلوی دوربین می ایستم تا رنج ملتم را منتقل کنم. گرسنگی بدنم را فرا می گیرد، پس از مدتی، از حرف زدن دست می کشم و بعد ادامه می دهم و ما و همه مردم اینگونه هستیم.

در همین حال، تصاویری نیز منتشر شد که هزاران فلسطینی در منطقه «شیخ عجلین» در غرب شهر غزه، در انتظار ورود تعداد محدودی کامیون حامل کمک‌های حیاتی آرد بودند.

این تصاویر میزان و سطح قحطی ساکنان را نشان می دهد، زیرا هزاران نفر از آنها علیرغم اطلاع از وجود خودروهای نظامیان صهیونیست که به سمت هرکسی که به محل می رسد، شلیک می کند، به این نقطه هجوم آورده اند.

برنامه جهانی غذا در بیانیه ای در شبکه اجتماعی «ایکس»، توضیح داد که تصمیم برای توقف کمک رسانی به شمال نوار غزه به سادگی گرفته نشده است.

هشتگ «شمال غزه در گرسنگی» در صدر شبکه‌های اجتماعی

در این بیانیه آمده است: این بدان معناست که وضعیت در آنجا بدتر خواهد شد و افراد بیشتری در معرض خطر مرگ در اثر گرسنگی قرار خواهند گرفت. برنامه جهانی غذا مصمم است تا به افراد بی پناه غزه دسترسی پیدا کند، اما باید از امنیت لازم برای رساندن کمک های غذایی بشردوستانه اطمینان حاصل شود.

در این بیانیه تاکید شده است: طبق گزارش های اخیر، غزه به سرعت به سمت گرسنگی و بیماری می‌رود، زیرا غذا و آب سالم به‌طور باورنکردنی کمیاب شده و بیماری‌ها در حال گسترش هستند، این وضعیت به تغذیه و سیستم ایمنی زنان و کودکان آسیب می‌زند، منجر به سوء تغذیه شدید می شود و مردم به خاطر گرسنگی می میرند، از این رو تلاش می شود هرچه سریع تر عملیات امدادرسانی در سریع ترین زمان ممکن از سر گرفته شود و همچنین برای جلوگیری از وقوع فاجعه، نیاز فوری به افزایش کمک‌ها به غزه در مقیاس وسیع‌تر وجود دارد، از این رو باید مقادیر بیشتری غذا به غزه برسد و مسیرهای عبور و مرور در شمال نوار غزه باز شود.

در همین راستا «عمار عمار» سخنگوی منطقه‌ای صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار باز شدن همه گذرگاه‌ها به نوار غزه و ورود امن و پایدار کمک‌ها به تمام نقاط این باریکه شد.

دفتر رسانه های دولتی در غزه نیز از برنامه جهانی غذا خواست تا فوراً تصمیم فاجعه بار خود مبنی بر تعلیق ارسال کمک های غذایی را لغو کند.

هشتگ «شمال غزه در گرسنگی» در صدر شبکه‌های اجتماعی

این دفتر در بیانیه ای تاکید کرد: ما از تصمیم برنامه جهانی غذا برای تعلیق کمک های غذایی در شمال غزه شوکه شدیم چرا که این به معنای حکم اعدام اهالی فلسطین است و وضعیت انسانی را به شکل فزاینده ای بدتر می کند و ما مخالفت شدید خود را با این تصمیم که یک فاجعه جهانی به جای خواهد گذاشت، اعلام می کنیم.

این دفتر از تمام نهادهای سازمان ملل متحد خواست به جای شانه خالی کردن و فرار از مسئولیت ها، فورا و بدون تردید به کار خود در استان های غزه و شمال غزه بازگردند.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در برابر این فاجعه انسانی در نوار غزه، موضعی تاریخی، اخلاقی و انسانی اتخاذ کنند و ملت های عربی در حمایت از نوار غزه که در معرض نسل کشی غیرنظامیان و کودکان و زنان است، راهپیمایی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha