۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۰۵
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85393241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه: اسرائیل نسل کشی را با ابزار قحطی پیش می‌برد

تهران- ایرنا- دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه هشدار داد که رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به این منطقه، سیاست گرسنه و تشنه نگهداشتن فلسطینی ها را با هدف نسل‌کشی در پیش گرفته و از نهادهای بین المللی خواست تا مانع کشتار جمعی فلسطینی ها شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه تاکید کرد: گرسنگی در نوار غزه، هر لحظه در حال تشدید است و ما نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی جهانی و قربانی شدن صدها هزار زن و کودک هشدار می دهیم. به همین دلیل از روسیه، چین و ترکیه می خواهیم محاصره نوار غزه را بشکنند و جنگ و نسل کشی فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

این مرکز اطلاع رسانی افزود: گرسنگی در نوار غزه که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در آن زندگی می کنند روز به روز به روز تشدید می شود. این امر به طور ویژه در استان ها «غزه» و «شمال» بسیار شدیدتر است و نگرانی ها درباره وقوع فاجعه انسانی جهانی و قربانی شدن بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی ساکن این ۲ استان را افزایش می دهد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز به غزه در هفتم اکتبر و جنگ علیه غیر نظامیان، زنان و کودکان فلسطینی در سراسر نوار غزه، به اجرای سیاست گرسنه و تشنه نگه داشتن فلسطینی ها به ویژه در ۲ استان غزه و شمال روی آورده است و این امر را به طور ویژه از طریق جلوگیری ورود کمک های بشر دوستانه به نوار غزه پیگیری می کند.

این نهاد دولتی در غزه همچنین خواستار توقف نسل کشی غیرنظامیان، کودکان و زنان فلسطینی و پایان یافتن محاصره نوار غزه شد و تاکید کرد: ورود ۱۰ هزار کامیون کمک طی ۲ روز آتی به صورت اقدام فوری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی به ویژه در استان های غزه و شمال غزه، بسیار ضروری است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه، دولت آمریکا و جامعه جهانی را در کنار رژیم صهیونیستی به خاطر قحطی و گرسنگی مسوول دانست و تاکید کرد: واشنگتن و جامعه جهانی به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایات مداوم چراغ سبز داده اند.

این مرکز اطلاع رسانی فلسطینی همچنین از روسیه، چین، ترکیه و همه کشورهای جهان آزاد، سازمان های بین المللی، کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان همکاری اسلامی درخواست کمک کرد.

این مرکز از کشورها و سازمان‌های مذکور خواست به صورت فوری برای شکستن محاصره غزه، متوقف کردن سیاست گرسنه نگهداشتن فلسطینی ها، فشار علیه رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن نسل کشی غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند زیرا ادامه جنگ و سیاست گرسنه نگهداشتن فلسطینی ها به منزله دادن چراغ سبز برای نسل کشی همه مردم غزه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha