دشمن اصل مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار داده‌ است

رشت - ایرنا - نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان با بیان اینکه اصل مشارکت در انتخابات مهم است، گفت: دشمن در وهله نخست اصل مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار داده‌است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کاظمی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گیلان در مصاحبه ای با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که از مدت‌ها قبل بر ضرورت و اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید داشتند، اظهار کرد: برای ایشان اصل انتخابات مهم‌تر از فرد و افراد است.

وی با اشاره به این بیان رهبر فرزانه انقلاب که هدف دشمن مشارکت نکردن ۹۰ درصد مردم در انتخابات پیش‌رو است، اضافه کرد: یک سری از تفکرات انحرافی در کشور هم به دنبال همین موضوع هستند، آنان نمی گویند نمی آیند و در انتخابات ورود می‌کنند اما هدف والایی ندارند.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان خاطرنشان کرد: تمام مباحث مربوط به تفکرات انحرافی در راستای دلسرد کردن مردم و القاء بی‌فایده بودن انتخابات و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و غیره است؛ این نیروهای انحرافی تعهدی به ولایت و رهبری ندارند، مشارکت کم در انتخابات، آنان را خوشحال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید دشمن شناس بوده و دست دشمن را بخوانند، اظهار کرد: دشمن به چپ و راست رحم نمی‌کند؛ ضرورت امروز کشور آن است که ببینیم و بدانیم دشمن چه چیزی را هدف قرار داده‌است، همان امر را تقویت و مسیر را بر ضد دشمن و هدفش هدایت کنیم.

دشمن به چپ و راست رحم نمی‌کند؛ ضرورت امروز کشور این است که بنگریم دشمن چه چیزی را هدف قرار داده‌است، همان را تقویت و مسیر را ضد دشمن هدایت کنیم. حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی بیان کرد: انتخابات را برای نظام مشروعیت‌ساز نمی‌دانم اما مشروعیت و حضور مردم ۲ روی سکه است، نمی‌توانیم به یک روی سکه بدون آن رو توجه کرد.

اصل حضور مردم در انتخابات به نفع انقلاب است

وی با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات بسیار به نفع انقلاب است، ادامه داد: اینکه من یا دیگر نامزد مجلس خبرگان رهبری رای بیاورد، مهم نیست، حضور حداکثری موجب خوشحالی رهبری می‌شود و این برای من گواراست.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان؛ با تشریح سه رکن اساسی در شاکله نظام سیاسی کشور بیان کرد: اسلام در حکم موتور انقلاب، رهبر فرزانه انقلاب به عنوان هدایت کننده و راهبر انقلاب و نظام سیاسی و مردم هم به عنوان سوخت این موتور سه رکن اصلی در شاکله نظام سیاسی کشورند که تمام هدف دشمن ضربه زدن به این ارکان است.

وی با بیان اینکه دشمن از ضربه زدن به اسلام و رهبری مایوس شده و به مردم روی آورده‌ است، اظهار کرد: ما باید رکن سوم یعنی مشارکت مردم را به عنوان سوخت نظام تقویت کنیم اما متاسفانه عملکرد برخی از مسئولان در طول این دوره ها نگذاشت که مردم شیرینی انقلاب اسلامی را حس کنند؛ ملت باید نتیجه کارهای مسئولان را در زندگی و سفره‌شان احساس کنند.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان خاطر نشان کرد: اقدامات دولت شامل؛ آزادسازی سواحل و صدور مجوزها کار بسیار بزرگی بود اما در این میان مسایل اقتصادی اهمیتی ویژه دارد که باید تخصصی و حرفه‌ای به آن پرداخت تا مردم شیرینی آن را در زندگی‌شان احساس کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خدمت به مردم بالاترین مقابله و مبارزه با استکبار جهانی است، اظهار کرد: خدمت بی‌ریا به مردم به حضور آنان در صحنه‌های مختلف اعم از انتخابات کمک می‌کند؛ مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند و ما باید قدردان آنان باشیم و این قدردانی را در عمل نشان دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی اظهار کرد: فردی که مسئولیتی بر عهده می‌گیرد، باید شبانه‌روز و ایثارگرانه در خدمت مردم باشد و برای رفع مشکلات آنان تلاش کند.

دشمن اصل مشارکت مردم در انتخابات را هدف قرار داده‌ است

دشمن به عظمت مجلس خبرگان پی برد

وی در ادامه سخنانش در خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان در رشت اظهار کرد: دشمن عظمت مجلس خبرگان را در انتخاب رهبرفرزانه انقلاب مشاهده کرد و در جریان این امر سیلی محکمی خورد؛ آنان فهمیده‌اند چه گزینه خوبی از سوی خبرگان در جایگاه رهبری انتخاب شده‌ است.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان بیان کرد: دشمن کارایی مجلس خبرگان را مشاهده کرد و به این جهت برای تضعیف کارآمدی خبرگان در ذهن مردم می‌کوشد.

دشمن کارایی مجلس خبرگان را مشاهده کرد و به این جهت برای تضعیف کارآمدی خبرگان در ذهن مردم می‌کوشد.وی با تاکید بر اینکه مجلس خبرگان رهبری باید در مسایل کلان کشور و استان نیز ورود کنند، اضافه کرد: وظیفه اعضای مجلس خبرگان ورود در مسایل جزئی نیست اما در مسایل کلان حتما باید ورود کنند و نسبت به آنها حساس باشند.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان بیان کرد: به فرموده امام راحل اگر انقلاب ضربه و سیلی بخورد دیگر اسلام نمی‌تواند کمر راست کند؛ امام خمینی (ره) برای انقلاب خون دلها خورد ما باید قدردان زحمات امام و رهبری باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌ها و اوج‌گیری ایران اسلامی در بخش‌های نظامی خاطرنشان کرد: در بخش نظامی دستاوردهای بسیاری داریم و اوج گرفته‌ایم اما در حوزه اقتصادی نتوانستیم عملکرد شایسته و در خور ملت داشته باشیم و دلیل آن است که تفکر و روحیه جهادی و انقلابی در بدنه ادارات نیست.

نامزدها وعده‌های غیرقابل اجرا ندهند

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان با تاکید بر اینکه نامزدها نباید وعده‌های غیرقابل اجرا بدهند، اضافه کرد: نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری باید در حیطه وظایف‌شان به مردم قول بدهند و متعهد باشند به وعده‌ها عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام انتخابات نظام و رهبری مظلوم‌ترین هستند؛ همه کمبودها و نواقص را از به گردن نظام می‌اندازند، نامزدها قول‌های غیرقابل اجرا می‌دهند و چه بسیار که پیگیر وعده ها و مطالبات مردم هم نمی شوند آن وقت می‌گویند ما می‌خواستیم اما اجازه ندادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی در بخش دیگری از سخنانش درباره عملکرد اعضای مجلس خبرگان رهبری از آغاز تاکنون اظهار کرد: برخی از اعضای خبرگان در بزنگاه‌های انقلاب از خود هزینه کردند از جمله آیت‌الله مصباح و آیت‌الله یزدی اما یک عده هم از انقلاب و این جایگاه برای خود هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان خبرگان در بزنگاه‌های کشور و نیز مباحث مهم استانی و مسایل کلان باید از خود هزینه کنند، اضافه کرد: این نماینده ها باید انعکاس صدای رهبری را در جامعه بیشتر کنند؛ اگر رهبر فرزانه نظام، بیانیه گام دوم انقلاب را طرح و بیان می‌کنند، نمایندگان خبرگان باید ابعاد آن را برای مردم تبیین کنند؛ تنها بیان جمله رهبری کافی نیست.

نمایندگان خبرگان باید انعکاس صدای رهبری را در جامعه بیشتر کنند؛ اگر رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را طرح می‌کنند، نمایندگان خبرگان باید مسایل را برای مردم تبیین کنند؛ تنها بیان جمله رهبری کافی نیست. وی با بیان اینکه ناراحتی ما آن است که خواص در برخی از بزنگاه‌ها برای روشنگری در جامعه همکاری ندارند، اظهار کرد: ما باید این آقایی و لباس را باید کنار بگذاریم، خون‌های زیادی پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داده‌ شد باید برای حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان با بیان اینکه اکنون زمان خون دادن نیست و هنگام نیاز باید خون هم بدهیم، اضافه کرد: در این شرایط باید مردم را امیدوار کرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم استان گیلان بویژه در حوزه برنج و چای خاطرنشان کرد: نمایندگان خبرگان به جهت تاثیرگذاری باید در مسایل این چنینی ورود می‌کردند و برای رفع مشکلات مردم می‌کوشیدند.

بدهکار نظام، انقلاب و مردم هستم

نامزد ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان در ادامه سخنانش با بیان اینکه خودم را بدهکار نظام، انقلاب و مردم می‌دانم، خاطرنشان کرد: در اوج تحصیل، تدریس و موفقیت بر خود تکلیف دانستم که در این عرصه ورود کنم.

وی اظهار کرد: به عنوان یک طلبه انقلابی اجازه نمی‌دهم کسی در مقابل خون شهدا و رهبر معظم انقلاب، در مجلس خبرگان رهبری جولان بدهد، هدفم تقویت رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظمی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری فراتر از مباحث جناحی بوده و است، اضافه کرد: من به عنوان یک طلبه کاری به جناح و فرد ندارم؛ اصل نظام، مقام معظم رهبری و تقویت این ۲ محور مورد توجه‌ و اولویتم است.

وی با بیان اینکه به هیچ جناحی تمایل ندارم و فقط یک جریان انقلابی و غیرانقلابی می‌شناسم، اضافه کرد: هر جناح متعهد به رهبری و ولایت را انقلابی می‌دانم ضمن آنکه با جناحی که ادعای انقلابی بودن داشته و گفتمان امام و رهبری را قبول دارد اما عملکردش در این مسیر نیست، مخالفم.

هر جناح متعهد به رهبری و ولایت را انقلابی می‌دانم ضمن آنکه با جناحی که ادعای انقلابی بودن داشته و گفتمان امام و رهبری را قبول دارد اما عملکردش در این مسیر نیست، مخالفم.نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه گیلان اصل را خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: باید با مردم، صمیمی و رو راست بود، مردم باید احساس کنند که نامزد انتخابات بعد از کسب آرا نیز در دسترس و در کنار مردم خواهد بود.

وی در خاتمه مصاحبه انتخاباتی و حضور در مرکز خبرگزای جمهوری اسلامی گیلان در رشت خاطر نشان کرد: برای نیروهای ولایی و انقلابی پشتوانه فکری، سیاسی و اجتماعی خواهم بود چرا که این خلا را در استان گیلان شاهدم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کاظمی در سخنان تبلیغاتی خود در صدا و سیمای مرکز گیلان هم گفته بود؛ نمایندگان خبرگان رهبری در مسائل کلان کشور نباید سکوت کنند، آنان به جهت عالم بودن و تاثیرگذاری باید در این موارد نقش‌آفرین باشند.

نمایندگان خبرگان نباید در مسائل کلان کشور سکوت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین علی کاظمی سوم خرداد ۱۳۴۶ در خانواده‌ای کشاورز در روستای آبکنار بندرانزلی به دنیا آمد در سال‌های ملتهب ابتدای انقلاب هنوز ۱۳ سال داشت که به علت فعالیت‌های وسیع انقلابی در منزل پدری در پی حمله شبانه منافقین مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و به مقام جانبازی نائل آمد؛ وی در جبهه حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشت ‌و از جانبازان ۵۰ درصد است.

از سال ۶۴ بعد از تحصیل دروس مقدمات به قم عزیمت کرد و تحصیل سطوح عالی فقه، اصول و تفسیر را نزد آیات عظام فاضل لنکرانی، جوادی آملی و سبحانی به پایان برد و به مقام اجتهاد و استنباط فروعات از اصول بعون الله نائل آمد و تحصیلات دانشگاهی را تا مقطع دکتری سپری کرده و رتبه نخست دکتری علوم قرآن و حدیث در سال ۹۱ و در رشته مدرسی الهیات و معارف اسلامی اخذ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی کاظمی هم اکنون از اساتید برتر و برجسته حوزه علمیه قم و دانشگاه همچنین دارای مقالات متعدد علمی و پژوهشی است، خلاصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تبلیغی وی نیز شامل بیش از ۳۰ سال تدریس در سطوح عالی و خارج و استاد برتر حوزه‌های علمیه، دارنده نشان ملی ایثار، نخبه تبلیغی و حضور موثر در میدان در ایام حساس انقلاب اسلامی، تالیف بیش از ۲۰۰ اثر علمی و تحقیقی در حوزه فقه، اصول، تاریخ، تفسیر و کلام اسلامی، رئیس کارگروه علمی و پژوهشی اداره نخبگان شاهد و ایثارگر، نمایندگی طلاب استان گیلان در حوزه علمیه قم است.

۴۲ سابقه تحصیل مستمر و پی‌گیر در حوزه علمیه‌ قم، ۲۰ سال سابقه حضور در دروس خارج آیات عظام و اساتید گرانقدر فقه مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی، جوادی آملی و عبدالله خائفی، در زمینه اصول در محضر آیت‌الله العظمی سبحانی و مرحوم آیت‌الله العظمی صالحی مازندرانی و نیز دروس تفسیر محضر آیت‌الله العظمی جوادی آملی، شب‌زنده‌دار، خزعلی و دیگران و در زمینه اخلاق در محضر مرحوم آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله العظمی مظاهری و نیز علم رجال و حدیث و درایه از شاگردان برجسته و ممتاز آیت‌الله العظمی سبحانی گوشه‌ای از مدارج و افتخارات علمی و تحقیقی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی کاظمی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha