توسعه سمنان با احیای صنایع راکد و اشتغالزایی از مسیر دانش‌بنیان‌ها + فیلم

سمنان - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان گفت: رویکرد توسعه‌ای استان از طریق احیای واحدهای راکد، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، اشتغالزایی از مسیر دانش‌بنیان‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام پیگیری می‌شود.

نادر مالکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساماندهی آمار، اطلاعات و داده‌ها با راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی دانش آماری و اطلاعاتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سامانه فرابر یکی از اقدام‌های این سازمان است که هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با نام کاربری و رمز عبوری که در اختیارش قرار گرفته است، وارد سامانه شوند و اطلاعات مورد نیاز در بخش‌های مختلف را از سامانه احصا و در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: استفاده از قوانین بالادستی و سند آمایش سرزمین و افتتاح طرح‌های نیمه‌تمام و بر زمین مانده از دوره‌های گذشته و کاهش سن زمان بهره‌برداری از طرح‌ها، رویکرد و راهبرد دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه برنامه‌ریزی است.

طرح نیمه‌تمام تالار مرکزی سمنان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان اضافه کرد: تالار مرکزی سمنان طرح مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دارای اعتبار از ردیف ملی ماده ۵۶ است و پیگیری‌های خوبی برای تکمیل طرح انجام شده و امید می‌رود به همت وزارتخانه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این طرح در مدتی کوتاه به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساخت مجتمع فرهنگ و هنری (تالار مرکزی) سمنان از مصوبه‌های سفر رییس جمهور وقت در سال ۹۵ به استان سمنان بود و شامل یک سالن اجتماعات بزرگ با ظرفیت ۸۵۰ نفر، ۲ پلاتو تمرین تئاتر با ظرفیت ۵۰ نفر، ۲ سالن سینما ۷۵ نفری و یک سالن سینما ۱۴۰ نفری می‌شود.

احیای صنعت و تقویت دانش‌بنیان‌ها

این مسوول اظهار کرد: احیای بیش از ۱۶۰ واحد تولیدی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم از جمله اقدام‌های راهبردی و موثر در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و بخش خدمات استان سمنان افزود: با تکیه بر ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، خدمات به ویژه در بخش میراث‌فرهنگی و کشاورزی، توسعه اقتصادی خوبی در استان رقم خورد، اما جای کار بیشتری وجود دارد، چرا که استان سمنان دارای ظرفیت رشد اقتصادی بیشتری است.

وی گفت: بیکاری قشر دانش‌آموخته دانشگاهی از جمله دغدغه‌های مدیران استان است و رفع این مشکل با توسعه دانش‌بنیان‌ها، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و رونق فعالیت‌های صنعتی پیگیری می‌شود.

سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت از کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha