۱۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85412952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعضای هیات علمی استادتمام در دانشگاه سمنان به ۵۲ نفر رسید

سمنان - ایرنا - دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان گفت: اعضای هیات علمی این دانشگاه با مرتبه استادتمام به ۵۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله رفعی روز شنبه به رسانه ها افزود: پنج نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به مراتب استادی و دانشیاری ارتقا یافتند.

وی خاطرنشان کرد: دهمین و یازدهمین جلسه هیات ممیزه دانشگاه سمنان در دوره هشتم برگزار و در این نشست‌ها با ارتقای ۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به مرتبه استادی و ارتقای سه نفر به مرتبه دانشیاری موافقت شد.

وی به ارتقاء یافتگان به مرتبه استادی اشاره کرد و گفت: محمد تجلی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی و عباس دیدبان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان به مرتبه استادی ارتقاء یافتند.

این مسوول افزود : با ارتقای حسن کوهستانی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی، عادل عساکره عضو هیات علمی دانشکده مهندسی عمران و آرام رضاصادقی عضو هیات علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان به مرتبه دانشیاری موافقت شد.

دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از ۳۸۱ عضو هیأت علمی است که ۵۲ نفر با مرتبه استادتمام، ۱۳۷ نفر با مرتبه دانشیار ، ۱۷۱ نفر با مرتبه استادیار و ۲۷ نفر با مرتبه مربی مشغول فعالیت علمی هستند.

در استان ۷۰۰ هزار نفری سمنان بیش از ۷۰ هزار نفر دانشجو هستند و سمنان دومین استان کشور از لحاظ تراکنش مالی و فروش محصولات در حوزه دانش‌بنیان است.

دانشگاه سمنان ۱۳۵۳ پایه‌گذاری شد و سال آینده جشن ۵۰ سالگی و سابقه نیم قرن فعالیت دانشگاه است. ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی در دانشگاه سمنان وظیفه آموزش به ۱۴ هزار دانشجو را ایفا می‌کنند، ۵۰ نفر حدود ۱۳ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان دارای رتبه استادتمامی هستند.

نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه سمنان یک استاد به ازای ۳۱ دانشجو است و ۲۵۳ اختراع از پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ثبت شد. نام ۲۱ پژوهشگر این دانشگاه بر اساس رتبه‌بندی منتشرشده در پایگاه علمی Elsevier در میان دانشمندان ۲ درصد برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha