مجلس خبرگان حساس‌ترین موقعیت و نقش را در کشور دارد 

زنجان - ایرنا - نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان گفت: این مجلس چون مربوط به بالاترین مقام کشوری است یک تشکل فرانهادی محسوب می‌شود و حساس‌ترین موقعیت و نقش را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام جواد جعفری روز یکشنبه در نشست خبری به اهمیت مجلس خبرگان و انتخابات آن اشاره کرد و ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری، نقش اطمینان بخش در حفظ و استمرار نظام دارد.

حجت الاسلام جعفری به وظایف مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان هفت کمیسیون دارد که چهار مورد آنها مربوط به مسایل حوزه رهبری و سه کمیسیون دیگر مربوط به اداره امور خود مجلس است.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی هم یکی از کمسیون های مهم مجلس خبرگان است، گفت:این مجلس با استفاده از این ظرفیت می‌تواند در عرصه های اقتصادی جامعه نیز تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: خبرگان در قالب کمیسیون سیاسی و اجتماعی نیز می تواند امر مطالبه گری را محقق کند.

حجت الاسلام جعفری به فراهم کردن زمینه حکمرانی نخبگان و جوانان اشاره کرد و گفت: شنیدن حرف نسل نو موضوع مهمی است که مجلس خبرگان می تواند به واسطه جایگاهش در این زمینه نیز مؤثر واقع شود.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان زنجان به اهمیت شفافیت و ارتباط آن با ارتقای رضایت عمومی اشاره کرد و گفت: در دوره جدید با انتخاب نمایندگان توانمند، ظرفیت تحقق چنین اموری وجود دارد.

وی به اهمیت بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرد که بانوان با حفظ عفاف و حجاب نقش های اجتماعی بسیار قوی داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری در ‌بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا پیرامون فهرست های منتشر شده نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان، اظهار کرد: افرادی که چنین فهرست هایی را تهیه می کنند معیارهای خاصی دارند و به طور معمول افرادی که شناختی از آنها وجود دارد، در لیست ها هم گنجانده می شوند.

وی ادامه داد: نبود نام بنده در این لیست ها، بیشتر مربوط به این است که شناختی نسبت به من نداشتند چون زمینه فعالیت علمی و اجرایی من با اعضای آنها متفاوت بود؛ در خصوص تهیه لیست هم اینطور نبود که سازوکار خاص و گزینشی در این خصوص باشد بلکه بیشتر زمینه آشنایی قبلی تاثیرگذار بوده است.

جعفری در ادامه با اشاره به ورود خود به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری از زنجان، افزود: حضور نامزد بومی موجب استقبال قابل توجه مردم استان شده و این موضوع در جمع‌های مردمی در مناطق مختلف استان کاملا مشهود است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد جعفری متولد ۱۳۵۰ در شهر زنجان است.

فعالیت در مرکز تخصصی مهدویت، حضور در همایش مختلف علمی و تبلیغی در کشورهای مختلف و مدیریت حوزه های علمیه استان زنجان از جمله سوابق علمی و اجرایی اوست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha