۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85390624
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ارتباط دانشگاه‌ها با حوزه صنعت و تولید باید تقویت شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: باید ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت و تولیدکنندگان تقویت شود که این امر خود ضرورت ارتقاء بخش تولید و توسعه است.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در رشت اظهار کرد: با توجه به راهبرد و اهدافی که دانشگاه آزاد اسلامی دارد باید با تولیدکنندگان و صنایع ارتباط بیشتری برقرار شود زیرا انگیزه دانشجویان افزایش می یابد.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید در بخش اقتصاد دریامحور نیز تحقیقات و سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دهند و در حوزه هایی همچون کشاورزی، گردشگری و سایر محورها نیز تحقیقات بیشتری انجام دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: دانشگاه آزاد باید در شهرستانها به واحدهای دانشگاهی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد و کمک بیشتری کنند تا با قوت در حوزه آموزش های عالی نقش خود را ایفاء کنند.

استاندار گیلان به نقش دانشگاه آزاد در کسب تحصیل و علم اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فرصت‌های تحصیلی را برای بسیاری از جوانان فراهم کرده و نقش مهمی در توسعه علم و فناوری دارد تعدادی از نخبگان نیز در دانشگاه آزاد تحصیل کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاهها یکی از مراکز تمدن ساز هستند، باید نقش دانشگاه آزاد نیزدر این حوزه مشخص شود و کارکردها و آثار این مجموعه آموزشی عالی در مدت فعالیت بیش از ۴۰ ساله آن بازگو شود.

عباسی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح اعتلای دانشگاه آزاد نیز یکی از ابتکارات مناسب این مجموعه آموزشی است و باید دانشجوها و اساتید در ارتباط با صنعت، مسائل فرهنگی، جهاد تبیین و ارزش های انقلاب فعالیت گسترده‌تری داشته باشند زیرا ما در این بخش نیاز به دگرگونی و تحول داریم.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت فعالیت بیشتر دانشگاهها در حوزه دانش بنیان ، گفت: دانشجویان نیز در این زمینه بویژه در حوزه چالش های جدی استان چون زیست محیطی و غیره مطالعات گسترده تری انجام دهند تا کمبودها و معضلات موجود کاهش یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha