دادستان: چهار هزار پرونده قضایی در کرمانشاه با سازش طرفین مختومه شد

کرمانشاه – ایرنا –دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار و ۸۲ پرونده در استان تعیین تکلیف شده است گفت: چهار هزار و ۱۲ پرونده هم با سازش طرفین مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حمیدرضا کریمی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه امسال ۳۹ هزار و ۵۵۱ پرونده ورودی به مراجع قضایی استان را داشتیم و در عین حال پنج هزار پرونده هم از سال گذشته باید رسیدگی می شد، افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۵۳۲ پرونده به مرحله اجرای حکم رسیده و این در حالی است که ۹۴ درصد آرای صادر شده در دادگاه های تجدیدنظر استان، تایید می شود که نشان از دقت بالای قضات استان در صدور حکم است.

وی با بیان اینکه پرونده هایی که رسیدگی آنها بالای ۶ ماه طول بکشد را به عنوان پرونده های مسن نام گذاری کردیم، گفت: سال گذشته پنج هزار و ۴۲ پرونده مسن داشتیم که امسال به سه هزار و ۹۹۶ پرونده رسیدگی کردیم و هم اکنون هم بیش از یک هزار پرونده مسن داریم که روند رسیدگی به آنها در دست پیگیری است.

کریمی از کاهش ۵۰ درصدی شعب غیرمتعارف در کرمانشاه خبر داد و افزود: شعبی که بیش از ۲۰۰ پرونده داشته باشند را غیرمتعارف می نامیم که با تعیین تکلیف پرونده های آنها توانستیم تعداد این شعب را از ۶ شعبه به سه شعبه کاهش دهیم.

دادستان کرمانشاه با اشاره به اینکه امسال هشت هزار و ۱۷۰ موتور سیکلت و ۲ هزار و ۳۶۶ خودرو رسوبی در پارکینک های استان تعیین تکلیف شده است افزود : یک بانک اطلاعاتی از یک هزار و ۴۴۹ مجرم سابقه دار تهیه شده که در جرائم آنها به هیچ عنوان تخفیفی داده نخواهد شد و در عین حال هم امسال سه هزار و ۲۴۹ کیلوگرم مواد مخدر و سه هزار و ۸۰۰ قبضه انواع سلاح گرم و سرد هم از مجرمین کشف و ضبط شد.

مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه غیرمجاز، آزادسازی ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، قلع و قمع ۲۷۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و اجرایی شدن ۷۰ درصد از مصوبات مرتبط با حوزه اشتغال استان هم از دیگر اقدامات دادستانی کرمانشاه بود که آقای کریمی به آنها اشاره کرد.

کریمی در بخش دیگری از صحبت های خود از تشکیل پرونده قضایی برای ۶ مدیر کرمانشاهی به دلیل ارتکاب به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: همچنانکه در جلسات توجیهی متعددی که برگزار شده است، توضیح دادیم مجازات تخلفات انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی هیچ تفاوتی باهم ندارند و افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha