۲۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85385365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۸ خانواده دارای معلول در تایباد خراسان رضوی فاقد مسکن هستند

تایباد- ایرنا- رییس اداره بهزیستی تایباد گفت: اکنون ۱۶۸ خانواده دارای یک تا سه معلول در شهرستان مرزی تایباد خراسان رضوی فاقد مسکن هستند.

افسانه فدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ خانواده دارای سه معلول، ۴۸ خانواده دارای ۲ معلول و ۱۱۲ خانواده یک معلول در شهرستان تایباد مسکن ندارند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش این نهاد در روستاهای خیابان، پساوه، فرمان‌آباد و حسینی واگذار شده است.

رییس اداره بهزیستی تایباد ادامه داد: امسال ساخت ۱۵ واحد مسکونی برای معلولان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده است که با بهره برداری از این واحدهای مسکونی، ۹ خانواده تک معلول، چهار زن سرپرست خانوار، یک خانواده تک معلول و یک نفر از ایتام تحت پوشش بهزیستی شهرستان صاحب خانه می شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون برای انجام مراحل ساخت این واحدهای مسکونی افزون بر سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور هزینه شده و تا پایان مرحله ساخت آنها بیش از ۱۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

فدایی به کمکهای بلاعوض بهزیستی تایباد برای ساخت واحدهای مسکونی شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: این نهاد حمایتی برای ساخت واحد مسکونی خانواده های ۲ معلول در شهر ۲ میلیارد ریال و در روستاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض پیش بینی کرده است که این رقم در خانواده های یک معلول شهری و روستایی به یک میلیارد ریال می رسد.

بهزیستی تایباد در چهار حوزه توانبخشی، پیشگیری، حمایتی و مشارکت های مردمی خدمات ارایه می کند، شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha