۴۰ درصد پزشکان مازندرانی برای فرار از پرداخت مالیات ویزیت نقدی دریافت می‌کنند

ساری-ایرنا- مدیرکل اداره مالیات مازندران بااشاره به اینکه براساس قانون پزشکان می بایست از دستگاه های کارتخوان برای دریافت هزینه ویزیت خود استفاده کنند، گفت: با این وجود اما ۴۰ درصد پزشکان استان از این قانون تبعیت نمی کنند و از بیماران پول نقد دریافت می کنند.

محسن اسلامی ورکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون بازرسان اداره مالیات مازندران از یک هزار و ۵۰۰ مطب پزشک بازدید کردند و در این بازرسی ها مشخص شد ۴۰ درصد پزشکان از کارتخوان استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد:‌این تعداد پزشکان همچنان روی روال سابق مبادرت به دریافت وجه نقد از بیماران می کنند که این اقدام با قانون مغایرت دارد.

به گفته مدیر کل امور مالیاتی مازندران، تمکین نکردن این تعداد پزشکان در استفاده از کارتخوان باعث شده تا به رویه های غیرمتعارف و غیرمعمول برای فرار مالیاتی روی آورند که از جمله آن استفاده از کارتخوان دامداری ها در کلینیک های پزشکی برای استفاده از معافیت مالیاتی مشاغل بخش کشاورزی است و یا دادن شماره حساب افراد دیگری برای پرداخت ویزیت است.

وی افزود: اداره مالیاتی مکلف به ارائه گزارش از افراد که از پایانه فروشگاهی استفاده نمی کنند است و در مراحل بعدی برخورد اعمال خروج این افراد از معافیت پایه مالیاتی است.

۴۰ درصد پزشکان مازندرانی برای فرار از پرداخت مالیات ویزیت نقدی دریافت می‌کنند

به گزارش ایرنا، بند الحاقی تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی مصوب و تاکید شد که تمامی صاحبان حرفه‌ها و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلف هستند در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ اسفند ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، از ابتدای سال ۱۳۹۸ از دستگاه کارتخوان یا پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

اسلامی ورکی از موفقیت در رسیدن به اهداف قانون پایانه فروشگاهی ساماندهی دستگاههای کارتخوان در مازندران خبرداد و گفت:‌ شناسایی مودیان جدیدو افزایش دریافت اظهارنامه مالیاتی از جمله این موارد است.

وی افزود:‌امسال ۳۰۲ هزار اظهارنامه مالیاتی دریافت شد که نسبت به پارسال ۴۴ هزار اظهارنامه مالیاتی بیشتردریافت شده است.

با اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان همه فعالان اقتصادی به صورت گام به گام و تدریجی می بایست به این سامانه متصل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha