نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی ۱.۸ درصد کاهش یافت 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش دارد که این امر نشان از اهتمام دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان دارد.

مرتضی بهزادفر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ بیکاری خراسان‌شمالی در پاییز امسال هفت درصد گزارش شد که این رقم در پاییز پارسال ۸.۸ درصد ثبت شده است.

وی افزود: جمعیت فعال اقتصادی استان نیز در مقایسه با پاییز سال گذشته ۳.۹ درصد افزایش داشت.

بهزاد فر ادامه داد: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی در این بازه زمانی ۴۶ درصد گزارش شده است که این رقم در پاییز پارسال ۴۱ درصد بود.

کاهش نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال استان، گفت: پاییز امسال نرخ بیکاری این قشر در مقایسه با نسبت مدت مشابه پارسال ۱۰.۷ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله خراسان شمالی در پاییز امسال ۲۱ درصد و در پاییز سال گذشته ۳۱.۷ درصد بوده است.

بهزادفر افزود: میزان اشتغال استان در بخش‌های خدمات و کشاورزی به نسبت سال‌ گذشته به ترتیب ۱.۵ و ۲.۱ درصد کاهش دارد اما میزان اشتغال در بخش صنعت استان ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، نرخ بالای مشارکت اقتصادی نشان دهنده افراد جویای کار بیشتر است و در عین حال وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، درآمد کسب شده مردم کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان نیز به نسبت استان های دیگر پایین باشد.

نرخ بیکاری، درصدی از جمعیت مایل به اشتغال بدون شغل است. در زمان‌ وخامت اوضاع اقتصادی و کمیاب بودن موقعیت‌های شغلی، انتظار افزایش نرخ بیکاری وجود دارد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha