۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85383832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری کاهش می یابد

خرم آباد - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لرستان موقعیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد که در این راستا تلاش می کنیم متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در بدو ورود به الیگودرز افزود: توسعه مشاغل خانگی ، مشاغل خرد و کوچک، صنایع دستی و صنایع بزرگ باید تقویت شود که توسعه و گسترش صنایع بزرگ نیاز به حمایت دولت دارد.

وی همچنین هدف از سفر به لرستان را بررسی و رصد حوزه اشتغال و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه های مرتبط وزارت کار برشمرد و اظهار داشت: تعداد قابل توجهی واحدهای با ظرفیت مناسب در لرستان شامل شرکت های سیمان ، دارو و لاستیک سازی وجود دارد که باید توسعه یابند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید از شرکت کشت و صنعت صبا پگاه الیگودرز یادآور شد: مقرر شد پرونده تسهیلات درخواستی این واحد از محل تبصره ۱۸ با عاملیت بانک رفاه بررسی و نسبت به پرداخت رقم پیشنهادی اقدام شود که در این صورت میزان دام مولد در این واحد از ۲ به چهار هزار راس افزایش می یابد.

متوسط بیکاری لرستان به میانگین نرخ کشوری می رسد

مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت کارگروه استان های زاگرس نشین افزود: این کارگروه به منظور رصد نیازمندی ها و رفع مشکل بیکاری این استان ها فعالیت می کند که تصمیماتی در این راستا در حال اتخاذ است.

شرکت کشت و صنعت صبا پگاه لرستان در الیگودرز با سرمایه ثابت ۱۰۱ میلیارد ریال از سال ۹۸ با ۶۵ نفر نیروی انسانی، تولید روزانه ۳۷ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ راس دام با تعداد سه هزار و ۵۰ راس دام مولد با حدود ۵۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است که چنانچه با یک هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافتی موافقت شود، مابقی ظرفیت نیز وارد مدار تولید خواهد شد که وزیر با این رقم موافقت کرد و دستور اولیه آن صادر شد.

سفر به دورود و ازنا و برگزاری جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و  توسعه و کارگروه اشتغال لرستان از دیگر برنامه های مرتضوی در لرستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha