۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85382831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر راه و شهرسازی: ۴۰۰ نقطه حادثه‌ خیز کشور باید اصلاح شود

قزوین - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۰۰ نقطه حادثه خیز و پر تصادف در راه‌های اصلی کشور شناسایی شده که بخش قابل توجهی از آنها بایستی تا قبل از پایان سال اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد بذرپاش روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، اظهار کرد: اگرچه آمار تلفات جاده‌ای رو به کاهش است اما تلفات جاده‌ای برای یک نفر هم زیاد است و باید با کمک راهداری و پلیس فراجا نقاط حادثه خیز مرتفع شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تا تعطیلات نوروزی روزهای زیادی باقیمانده اما آمارها بیانگر آن هستند که مسافرت ها آغاز شده تا جایی که تعداد سفرهای بین شهری رکورد مسافرت ها را در همین روزهای باقیمانده تا نوروز به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.

بذرپاش تصریح کرد: آمار مسافرت هایی که طی روزهای گذشته اعلام شد، نشان داده که رکورد پرواز در فرودگاه بین المللی امام (ره) طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

این مسوول ادامه داد: یکی از کارهای ضروری که نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد، آن است که مجتمع های خدمات رفاهی بایستی افزایش پیدا کند چرا که با این اقدام کیفیت مسافرت‌ها نیز بالاتر می‌رود.

بذرپاش یادآور شد: جاده قزوین - تنکابن که از سفر مقام معظم رهبری مصوب شده بود که تاکنون با وجود همه پیگیری‌ها، افتتاح مسیر قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

به گفته این مسوول، ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور آسفالت شده و اعتقاد داریم که برخی استان‌ها مانند قزوین با وجود محرومیت برخی از روستاهای آن، انجام آسفالت راه های روستایی در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

رکورد تامین زمین حمایتی در کشور شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به رکورد بی‌سابقه تامین زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: بیش از ۵۰ درصد از تامین زمین حمایتی از ابتدای انقلاب تاکنون در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

بذرپاش تصریح کرد: در طرح مسکن مهر هشت هکتار زمین جانمایی شده بود در حالی که برای نهضت ملی مسکن هم اکنون ۵۵ هزار هکتار در محدوده های شهری لحاظ شده که با احتساب اراضی روستایی این رقم ۲ برابر خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: افرادی که در حوزه ساخت مسکن هستند به خوبی می‌دانند که وقتی می‌گوییم هف هزار و ۲۰۰ واحد مسکن تحویل مردم استاد قزوین شد، یعنی زحمات و تلاش بسیاری برای آن صورت گرفته است‌.

بذرپاش خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود برکات جمهوری اسلامی، برخی قلم‌ها و رسانه‌ها بر این سربلندی و پیروزی می‌تازند و نکات مثبت را نمی‌بیند، در حالی که امروز و پس از گذشت چهل و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در اقصی نقاط کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی روز شنبه به همراه هیاتی و به منظور بازدید از پروژه آزادراهی قزوین - تنکابن، واگذاری و بازدید از طرح نهضت ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان، عملیات آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در سه شهرستان استان، افتتاح طرح‌های راهداری، بازدید از عملیات خدمات زیربنایی در شهرک عظیمیه، حضور جشن جوانی جمعیت و شرکت در نشست شورای مسکن به استان قزوین سفر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha