۲ بیمارستان در خراسان جنوبی با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی شهرستان‌های خوسف و بشرویه پس از تکمیل در ۲ سال اخیر همزمان با نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام عین اللهی روز جمعه بیستم بهمن برای افتتاح ۲۸ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی به این استان سفر کرد که ۲ بیمارستان در شهرستان‌های خوسف و بشرویه از جمله این پروژه‌هاست.

تکمیل بیمارستان‌های خوسف و بشرویه که عمر آن به اوایل دهه ۹۰ بر می‌گردد به عنوان طرح‌های نیمه‌ تمام حوزه بهداشت و درمان استان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح شد و با سرعت گرفتن روند اجرای این پروژه‌ها در ۲ سال گذشته، امسال وارد مرحله بهره‌برداری و دهه فجر به طور رسمی افتتاح شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها که به طور متمرکز و ویدئو کنفرانسی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان خوسف به متراژ سه هزار و ۲۵۰ متر مربع و با اعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال احداث شده است.

سید محمد موسوی میرزایی افزود: برای تجهیز این بیمارستان ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان بشرویه هم در سه هزار و ۷۵۰ متر مربع احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت این بیمارستان شده و برای تجهیزات آن هم ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در این نشست فرمانداران خراسان جنوبی ضمن قدردانی از مسئولان کشوری و استانی برای ارتقای وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان‌ها خواستار تامین و اختصاص تجهزات بیمارستانی، ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه به ۶۴ تختخوابی، پرداخت معوقات نیروی انسانی بیمارستانی در طبس و ارتقای بیشتر تجهیزات پزشکی در برخی شهرها شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که صبح امروز (جمعه) وارد بیرجند شد ابتدا از بخش های مختلف بیمارستان‌های امام رضا (ع) و ولی‌ عصر(عج) این شهر بازدید کرد.

۲۸ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی به مساحت ۱۰ هزار و ۶۴ متر مربع و با هزینه‌کرد پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال (ساختمان و تجهیزات) در نهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha