۱۵ درصد به ظرفیت تولید آجر نسوز ایران اضافه شد

اصفهان - ایرنا- مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: با بهره‌برداری از کوره ۲۲ واگنی، ۱۵ درصد به ظرفیت تولید آجر نسوز در این مجموعه اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پروان روز چهارشنبه در مراسم جشن دهه فجر و تجلیل از کارگران نمونه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در اصفهان، افزود: این کوره ظرفیت تولید بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن در ماه و حدود ۱۵ هزار تن در سال را دارد که با هزینه کمتر از ۱۰ درصدی در یک حرکت جهادی ۴۵ روزه بازسازی شد.

وی با بیان اینکه سال پیش این کوره بدلیل فرسودگی از خط تولید مجموعه فرآورده های نسوز ایران کنار گذاشته شده بود، ادامه داد: برای خرید کوره مشابه آن باید حدود ۲ میلیون دلار (یکصد میلیارد تومان) توسط این مجموعه هزینه می شد اما با هفت میلیارد تومان به مدار برگشت.
مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اظهار کرد: یکی از دستگاه های پرس این مجموعه نیز با استفاده از دانش فنی و تخصصی نیروهای این شرکت تعمیر شد که افزایش ظرفیت و صرفه جویی ارزی و ریالی برای این مجموعه بهمراه داشت.
وی اضافه کرد: ظرفیت عملیاتی سال گذشته مجموعه ۳۵ هزارتن بود که در سال جاری به حدود ۵۰ هزار تن رسید.
پروان گفت: ظرفیت عملیاتی این مجموعه برای سال آینده حداقل ۲ برابر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مراسم امروز بمناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و مبعث پیامبر اکرم (ص) و تجلیل از کارگران نمونه در شرکت فراداده های نسوز ایران برگزار شد.
مدیر عامل شرکت فراداده های نسوز ایران افزود: ۲۲ نفر از کارگران نمونه بخش های مختلف این شرکت بمناسبت ۲۲ بهمن و نفرات برتر مسابقات ورزشی دهه فجر و همچنین نفرات برتر مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت شامل اذان، مفاهیم، نهج البلاغه، قرائت و حفظ قرآن و فرزندان کارکنان مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.
شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجرهای نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.
شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha