۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 85380351
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر خلخال برگزار شد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 85380351
جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر خلخال برگزار شد

اردبیل- ایرنا - همزمان با هفتمین روز ایام الله دهه مبارک فجر جشن تکلیف و عبادت بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز دختر ۱۵ مدرسه ابتدایی این شهر در مصلای آیت‌الله خامنه‌ای این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مستقیم حسینی مدیر آموزش و پرورش خلخال روز چهارشنبه در این مراسم با اشاره به اجرای برنامه‌های تربیتی ،ورزشی، عقیدتی و مذهبی حضوری در مدارس، از خانواده‌ها خواست با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به گذشته و توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان آنان را بیشتر با مفاهیم فرهنگ‌ساز اسلام و مبانی اعتقادی جامعه آشنا کنند.

وی احترام به پدر و مادر، رعایت واجبات دینی و حفظ حجاب را از اهم وظایف دانش‌آموزان پس از رسیدن به سن تکلیف شرعی عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند آداب و رسوم خانواده اسلامی سفارش شده در دین اسلام را به دختران بیاموزند و فرزندان خود را با فرهنگ نماز و واجبات دینی آشنا کنند.

حسینی همچنین ادامه داد: در کنار وظایف دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده وظایف خانواده‌ها نیز در قبال فرزندان به سن تکلیف رسیده سنگین‌تر می شود و خانواده‌ها باید با اشاعه فرهنگ نماز و آشناسازی نوجوانان با مساجد آن‌ها را به حضور در محافل معنوی سوق دهند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: با برگزاری جشن تکلیف از امروز شما مکلف به انجام وظایف دینی و معنوی هستید و باید پای به پای خانواده و اولیای خود در عمل به فرامین قرآن و ائمه اطهار کوشا باشید.

مدیر آموزش و پرورش خلخال از مدیران و معلمان مدارس و اولیای دانش‌آموزان خواست تا در نماز اول وقت در کنار دانش‌آموزان قرار گرفته و در یادگیری صحیح قرآن آنها را همراهی کنند.

در این مراسم که به همت معاونت تربیتی و پرورشی آموزش وپرورش منطقه خلخال برگزار شد، شرکت‌کنندگان به اجرای سرود جمعی پرداخته ، سوگندنامه‌ جشن تکلیف از سوی دانش‌آموزان قرائت و نخستین نماز جماعت دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده اقامه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha