اصناف فعال در حوزه کشاورزی را تقویت می‌کنیم

قم - ایرنا – معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: اصناف فعال در بخش کشاورزی استان‌ها و اتاق‌ کشاورزی ایران را هرچه بیشتر تقویت خواهیم کرد تا مرکزی برای حمایت بیشتر از فعالیت‌های این بخش مهم اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب فصالت روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح‌های کشاورزی قم و سی‌وهفتمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی استان، بیان داشت: در سازمان تعاون روستایی مسیرهای جدیدی را دنبال می‌کنیم که از جمله مهمترین آن تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های فعال در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌ها و اتحادیه‌های بخش کشاورزی باید هرچه بیشتر وارد میدان فعالیت شوند، افزود: امیدوارم بتوانیم مسیر ارتقا هرچه بیشتر بخش کشاورزی را در کل کشور با دیدگاه‌های بسیار خوب رییس جمهور محترم و سایر مسئولان نظام به این بخش راهبردی با سرعت دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های مناسب بخش کشاورزی قم، ادامه داد: قم در تولید برخی از محصولات مهم و مورد نیاز و همچنین اجرای طرح الگوی کشت در کشور جایگاهی خوبی دارد و به طور کلی از استاندار محترم تا مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مجموعه مدیریتی مناسبی را در این بخش فراهم کردند که می‌تواند به عنوان یک الگو مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی‌است در این آیین ۶۱ طرح کشاورزی در بخش‌های مختلف همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ‌بر ۲ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۴۷ نفر به‌بهره‌برداری رسید.

کشاورزی استان قم طی ۲۹ ماه گذشته در دولت سیزدهم، برنامه‌های گسترده و متنوعی را در بخش‌های مختلف برای ارتقا بهره‌وری و افزایش میزان تولید محصولات اجرا کرد.

در همین رابطه طی این مدت با تلاش صورت گرفته، برنامه‌هایی نظیر افزایش تولید محصولات زراعی در واحد سطح، افزایش تولید بذر اصلاح شده غلات، افزایش سطح آبیاری‌ با سامانه‌های نوین، افزایش کشت گیاهان علوفه‌ای، افزایش کشت نشایی و اجرای کشاورزی حفاظتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.

۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۰۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌ نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha