به گزارش ایرنا، سرهنگ علی مولوی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان افزود: با توجه به اهمیت و تاثیر نقاط پُر حادثه در وقوع تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن و اینکه اصلاح یکسری از نقاط نیازمند هزینه کمتری است، کارگروه ویژه و اتاق فکر سیار با حضور کارشناسان پلیس و راهداری تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: اعضای این کارگروه بصورت میدانی در نقاط حادثه خیز استان حضور مییابند و ضمن بازدید و بررسی از آن محدوده در همان محل برای رفع سریع اشکالاتی که سبب وقوع حوادث ترافیکی میشود تصمیم گیری و اقدام میکنند.
رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: بر این اساس ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت با آشکارسازی آن نقطه برای اطلاع رانندگان پیش از ورود به آن محدوده و در نتیجه احتیاط بیشتر یا اصلاحات هندسی فوری که در محل انجام می شود، از آن نقطه رفع خطر صورت میگیرد.
وی به تقاطع «گَوَرت» در شرق اصفهان و همچنین تقاطع «مجلسی به مبارکه» در جنوب اصفهان به عنوان نمونه نقطه های پرخطری که در سال جاری در کوتاه مدت رفع خطر شده اند اشاره کرد و گفت: تا زمانی که اقدامات اساسی شامل ۲ بانده کردن مسیر در بلندمدت صورت میگیرد با آشکارسازی و اقدامات هندسی از آن نقطه رفع خطر انجام میشود.
رویکرد پلیس راه اصفهان «پیشگیری همراه با پیگیری»
رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رویکرد مهم پلیس را برای ایمن سازی جادههای استان، «پیشگیری همراه با پیگیری» عنوان و خاطرنشان کرد: بر این اساس با پیگیری در انجام اقدامات میدانی در مسیرهای پر حادثه استان، از بروز حوادث ترافیکی در جادهها پیشگیری میشود.
سرهنگ مولوی افزود: در نشستهای پیگیری حوادث ترافیکی که با دادستان و رییس کل دادگستری استان برگزار میشود تاکید پلیس با روحیه مطالبهگری بر اعلام زمان دقیق برای اصلاح و رفع خطر از نقاطی است که در آن حوادث ترافیکی متعددی رُخ میدهد.
وی با اشاره به اینکه وقوع تصادفات آسیبهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری را بر جامعه تحمیل میکند گفت: پلیس، سهم ۱۹ درصدی خود را در کاهش حوادث ترافیکی، با اقدامات آموزشی و هوشمندانه ایفا میکند.
رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: در این راستا باید ۳۲ دستگاه و سازمان دخیل در امر ترافیک نیز در کنار پلیس، سهم و وظیفه خود را در کاهش حوادث ترافیکی ایفا کنند.
نظر شما