۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85374579
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۹۰ نیاز فناوارنه صنایع خراسان شمالی شناسایی شد 

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۲۹۰ نیاز فناورانه صنایع استان شناسایی و در این زمینه ۱۰۸ ایده برای حل مشکلات ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در رویداد اقتصادی تانای صنایع کوچک، متوسط و کارگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون پنج رویداد تانا در استان برگزار شده است و در آن، نیاز و مشکلات صنایع شناسایی و برای آن چاره اندیشی می شود.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه فناوری انجام شده است افزود: صادرات فن‌آورانه از خراسان شمالی از ۱۸ هزار دلار در سال ۹۹ به ۱۰ میلیون دلار در ۶ ماهه اول سال جاری رسیده است که نشان از شتاب صادرات فن‌آورانه دارد.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر از سخنان خود، برگزاری ۱۰۸ تور ترویجی فناوری در سال گذشته و ۹۰ تور در سال جاری را از اقدامات انجام شده برای کمک به توسعه فناوری در استان بیان کرد.

حسین نژاد با اشاره به دستاورد های دولت در استان گفت: دهه فجر امسال یکهزار پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد که اعتبار آن بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است.

۲۹۰ نیاز فناوارنه صنایع خراسان شمالی شناسایی شد 

رویداد تانا صمت با همکاری سپاه حضرت جواد الائمه (ع)، شرکت شهرک های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی و پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

شرکت های کیمیاگران راز طبیعت، کارگزار نوژان و تراش سرافراز و ساقه طلایی در این رویداد نیاز ها و چالش های خود را طرح و برای عقد تفاهم نامه با صاحبان ایده و دانش مذاکره کردند.

به گزارش ایرنا، تانا مخفف طرح توسعه و ارتقای زیست بوم فناوری استان است و هدف آن ترویج گفتمان دانش محور نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری با بکارگیری دانش افراد و مراکز علمی موجود در استان برای رفع نیاز ها و چالش های صنایع و بخش های تولیدی و اقتصادی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha