مدرسه ۱۲ کلاسه باحضور معاون رییس جمهور در کرمان افتتاح شد

کرمان - ایرنا - مدرسه ۱۲ کلاسه بانو اقدس صالحی با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه عصر روز پنجشنبه در روستای حاجی آباد کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، از جمله ۱۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۶۵ میلیارد ریال از محل خیران تامین اعتبار شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این آیین گفت: در سفر رییس جمهور ۶ هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم که سالانه ۲ هزار میلیارد ریال تخصیص دریافت می کنیم تا کمبود فضای آموزشی را جبران کنیم.

رضا هدایتی افزود: ۱۷۹ مدرسه با یک‌هزار و ۵۲ مدرسه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دادیم که اتفاقی مبارک برای دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات آموزش و پرورش ۲ برابر شده اما همچنان نیازمند توجه ویژه هستیم ادامه داد: رکورد مدرسه سازی کشور را با ساخت و تکمیل یک ماهه یک مدرسه شکستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: امروز مدرسه ۱۲ کلاسه مرحومه اقدس صالحی با زیربنای یک‌هزار و ۳۷۰ متر مربع فضای آموزشی، سه هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت با مشارکت خیر محترم علی احمدی و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه با اشاره به تحویل ۶۰ پروژه آموزشی و پرورشی با تعداد ۴۵۰ کلاس درس در دهه مبارک فجر امسال گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ با پروژه های تحویلی هفته دولت، مهرماه و پروژه های دهه مبارک فجر، تعداد ۱۷۹ فضای آموزشی با ظرفیت یک‌هزار و ۵۲ کلاس درس به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم خواستار جذب اعتبارات شد و گفت: سرانه آموزشی شهر کرمان پایین است.

آموزش و پرورش ۱۳ درصد بودجه کشور را دارد

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در این آیین گفت: نهضت مدرسه سازی در کشور در حال انجام است و بسیاری مدارس با مشارکت خیران احداث می شود، البته دولت نیز سهم خود را ایفا می کند.

داود منظور افزود: ۲۵۰ همت اعتبار معادل ۱۳ درصد بودجه به آموزش و پرورش اختصاص می یابد که بالاترین رقم بودجه را در کشور دارد و حاکی از این است که تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان از بالاترین درجه اهمیت برای دولت برخوردار است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم با اجرای کامل سند بنیادین آموزش و پرورش، انجام امور فرهنگی و ارتقای کمیت بتوانیم شاخص های آموزش را ارتقا و عدالت آموزشی را در بین استان ها فراهم کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه بااشاره به عقب ماندگی فضای آموزشی استان ها گفت: توجه بیشتری در اعتبارات توازن به این استان ها می کنیم.

وی بیان کرد: امسال روزانه سه کلاس درس در استان کرمان ساخته شده که اقدام خوبی است و امیدوارم با جدیت کار ادامه یابد تا شاخص های برخورداری را تکمیل کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha