رییس سازمان برنامه: آورده استان‌ها باید به همان مناطق برگردد

کرمان - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: آورده استان‌ها باید به همان دیار برگردد تا به پیشرفت منطقه کمک کند، ما هم در سیاست گذاری‌های پولی بر آن تاکید می کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد منظور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح تله کابین میثاق ملل شهر کرمان همزمان با نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در محل پردیسان قائم شهر کرمان افزود: موسسه ملل چند برابر جذب منابع خود از استان کرمان در این استان هزینه کرده و انتظار داریم که بخش اصلی منابع نهادهای مالی و بانک های خصوصی، در همان استان هزینه شود.

وی اظهار داشت: بانک ها نباید منابع را به استان های برخوردار و کلانشهرها ببرند و خود مردم منطقه بی بهره بمانند، در این زمینه الگوی موسسه ملل بسیار ارزشمند است.

معاون رییس جمهور گفت: امروز شاهد بهره برداری از پروژه هایی هستیم که در جشن انقلاب به بهره برداری رسید و پروژه تله کابین کرمان مشارکت بین شهرداری و موسسه ملل، همدلی، همراهی و پشتیبانی استاندار کرمان را نشان می دهد که با همدلی و هم افزایی ظرفیت ها می توانیم برای مردم پیام های نویدبخش بیشتری به همراه بیاوریم.

منظور تصریح کرد: امروز وزارت کشور به عنوان حامی، هدایت‌گر و تسهیل‌کننده فعالیت شوراهای شهر، روستا و شهرداری ها به دستاوردهای متفاوتی دست یافته و کار بزرگ تله کابین کرمان نشان می دهد که می توانیم از تمام فرصت ها در حوزه خدمات و عمران شهری به خوبی استفاده کنیم اما باید تدبیر و تجمیع منافع داشته باشیم.

وی ادامه داد: این تله کابین و امکانات رفاهی دیگر از جمله هتل که قرار است احداث شود بر جذابیت های گردشگری استان کرمان اضافه می کند؛ سالانه کرمان میزبان هموطنانی است که برای گردشگری و زیارت به این استان می آیند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: زیبایی های استان کرمان بی نظیر است، تمامی بناهای تاریخی و فرصت های گردشگری طبیعی از جمله شهداد، باغ شاهزاده و حتی کویر کرمان بهترین زیبایی را برای گردشگران ایجاد و ظرفیت های عمران شهری نیز این جذابیت را کامل می کند.

وی یادآور شد: باید در کنار پیشرفت و توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی و اجتماعی را نیز شتاب دهیم و پیشرفت های کرمان مولفه توسعه همه جانبه به ویژه در حوزه اجتماعی است که مردم به آن نیاز دارند.

به گزارش ایرنا تله کابین میثاق ملل کرمان با ظرفیت جابه جایی چهار هزار و ۸۰۰ مسافر در روز با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha