امام جمعه اردبیل: انتخابات مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است

اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برگزاری انتخابات و دخالت دادن مردم در تعیین سرنوشت خود را مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این نظام با رای و نظر مردم شکل گرفته و دوام یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری استان که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در مصلای اردبیل برگزار شد، افزود: برگزاری انتخابات متعدد مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و دو مورد همه پرسی قانون اساسی، نشان می دهد که مردم به انقلاب و انقلاب به انتخاب مردم اطمینان و اعتماد دارند و حاکمیت از رای و نظر مردم نمی‌هراسد.

وی انقلاب اسلامی ایران را رویدادی آرمانی خواند و بیان کرد: ما می‌خواهیم دموکراسی و انتخابات ما نیز آرمانی و در تراز انقلاب اسلامی ایران و اهداف متعالی آن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مدیریت را فرصتی برای خدمت به مردم عنوان کرد و با هشدار به جابجایی احتمالی مدیریت‌ها پس از انتخابات پیش روی مجلس با اعمال فشار نمایندگان منتخب اظهار کرد: مسئولان باید بدون ملاحظه منافع افراد و بدون توجه به تعلقات، به صورت شبانه روزی به مردم خدمت کنند.

وی در ادامه خواستار تبیین علل وقوع انقلاب اسلامی در ایران شد و اضافه کرد: تا زمانی که شرایط و علل وقوع انقلاب در ایران تشریح نشود، درک درستی از وضعیت قبل و بعد از انقلاب حاصل نخواهد شد.

آیت الله عاملی با بیان این که انقلاب ما به رغم مخالفت و دشمنی جریان استکبار، نزدیک نیم قرن سر پا ایستاده و معادلات دشمنان را در این سالها بر هم زده است، افزود: دشمنان در برابر عظمت انقلاب ما کاری نتوانسته‌اند بکنند.

وی شعار انقلاب اسلامی ایران را جهانی و مبتنی بر ارزشهای اسلامی و انسانی عنوان و بیان کرد: دشمنان با هجمه نظامی و تحریم تاکنون نتوانسته‌اند بر ما غلبه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که جریان استکبار همواره همه خیزش های مردمی را در همان ماهها و یا سالهای اولیه سرکوب و یا منحرف کرده و به جا به جایی قدرت پرداخته است، اظهار کرد: با وجود این خوی و رویه جهان استکبار و به رغم هجمه و تحریم از زمین آسمان علیه نظام مردمی ما، انقلاب اسلامی ایران مقتدرتر از گذشته به راه خود ادامه می دهد.

وی همچنین خواستار تبیین کامل علل دشمنی جهان استکباری با انقلاب اسلامی ایران شد و گفت: نهادهای فرهنگی ما باید با برپایی نمایشگاه‌های متعدد، دستاوردهای انقلاب را برای همه اقشار تبیین و تشریح کنند.

آیت الله عاملی بیان کرد: در سال‌های قبل از انقلاب حرکت و اقدام موثر عزت ‎آفرین و اقتدارآفرین در ایران مشاهده نمی‌شد ولی امروز کشور ما با کسب اقتدار در همه عرصه‌ها و به خصوص عرصه دفاعی، در شرایطی قرار گرفته که منافع دشمنان را به خطر انداخته و به همین علت عله ما بسیج شده‌اند.

وی حمایت مردمی را راز بقای جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: ملت ایران در این سالهای پس از انقلاب، خوی استکباری دشمن را شناخته و به همه امور آگاهی پیدا کرده و به همین علت دشمن هم علیه ملت ایران بسیج شده است.

امام جمعه اردبیل همچنین خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از تمام توان تصویری و هنری شد و افزود: ما باید تازه‌های ارائه شده به کشور و مردم را در سالهای پس از انقلاب تشریح و تبیین کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha