۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85371182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلولان زنجانی توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند

زنجان - ایرنا - مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در شهر زنجان برپا شده که اقدامی ارزشمند در راستای معرفی توانمندی‌های این گروه و تقویت روحی و روانی آنهاست.

روح الله خدابنده لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه با همکاری افراد دارای معلولیت ۱۱ مرکز روزانه و ۱۱ مرکز شبانه روزی توانبخشی در نگارخانه کانون سهروردی شهر زنجان برپا شده است.

وی گفت: این نمایشگاه در جهت نیل به اهداف توانبخشی و توانمندسازی و به منظور بسترسازی لازم برای انجام فعالیت های هنری گروه های هدف برگزار شده است که تداوم چنین اقداماتی می تواند به معرفی توانمندی های بیشتر این قشر کمک کند.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان زنجان، هشت درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۹ هزار و ۹۰۷ خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۲۴ خانوار معادل ۶۴ درصد مستمری بگیر هستند.

وی افزود: حدود ۱۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از ۶۶ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی خدمات دریافت می کنند.

این مسوول با اشاره به برنامه های مختلف گروه های هدف بهزیستی به ویژه معلولان، گفت: سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف هنری برای افراد دارای معلولیت از قبیل جشنواره‌ تئاتر استانی، جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های گوناگون هنردرمانی کرده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: هنردرمانی و استفاده از هنر برای توسعه مهارت های زندگی و ارتقا و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت امری مهم بوده که این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha