۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83841868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۴ هزار خانوار در حوزه توانبخشی بهزیستی زنجان مستمری دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون در حوزه توانبخشی بیش از ۲۱ هزار پرونده تحت حمایت بهزیستی وجود دارد که ۱۴ هزار و ۴۱۱ خانوار اعم از افراد دارای معلولیت و بیماران اعصاب و روان مستمری بگیر سازمان هستند.

محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان خدمات متنوعی به گروه‌های هدف خود ارائه می‌کند که در این خصوص، طی سه ماهه اول سال جاری یک هزارو ۸۰۰ نفر از این افراد تحت پوشش این اداره کل، از وسایل کمک توانبخشی بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: شمار مددجویان معلول تحت پوشش فعالیت مناسب سازی محیط زندگی و وسیله نقلیه در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۰۰ نفر بود که در راستای خدمات رسانی بهینه انجام گرفته است.

این مسؤول ادامه داد: ضایعات نخاعی یکی از پیچیده‌ترین انواع معلولیت را شامل می شود که در زمان حاضر ۳۲۳ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارند که بر مبنای شدت و درجه معلولیت علاوه بر سایر خدمات مددکاری ماهیانه مبلغ ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از خدمات این سازمان موضوع توانبخشی مبتنی بر جامعه (cbr) است که در این راستا تسهیل‌گران با شناسایی، ارجاع به کمیسیون و تشکیل پرونده به افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی استان خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: یکی از رسالت های صندوق کارآفرینی و امید، توسعه خدمات مالی خرد بوده که ۳۰ میلیون تومان آن از طریق صندوق، ۲۵ میلیون تومان نیز توسط بهزیستی شروع به کار می کند.

وی یادآوری کرد: بر این مبنا، خود افراد نیز آورده اولیه دارند که در نهایت به اشتغال فردی و گروهی منجر می شود که در استان زنجان نیز تفاهم‌نامه منعقد شده و در روزهای آتی شروع به فعالیت خواهد کرد.

به گفته این مسؤول هم اکنون تعداد ۶۳ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولان و توانبخشی فعالیت می کنند که نزدیک به هشت هزار معلول از خدمات این مراکز و ۱۷۴ نفر نیز خدمات مراقبت در منزل دریافت می کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha