نمایندگان سنای آمریکا: مخالفت نتانیاهو با راه‌ حل دو کشوری نگران‌ کننده است

تهران- ایرنا- ۲ عضو مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور نسبت به مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با راه‌ حل دو کشوری در فلسطین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از الجزیره، الیزابت وورن و براین شاتز ۲ عضو مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور تاکید کردند که مخالفت نتانیاهو با راه حل دو کشوری بسیار نگران کننده است.

این ۲ عضو سنا تاکید کردند که مخالفت نتانیاهو خطری برای امنیت ملی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش تر مدعی شده بود: همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی (رژیم) اسرائیل باشند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن افزود: کابینه کنونی، افراطی ترین کابینه است و راه حل دو کشوری را نمی خواهد. نتانیاهو نمی‌تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید. نتانیاهو باید تصمیم سختی بگیرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha