استفاده بنیاد مستضعفان از هوش مصنوعی و فناوری دیجیتال برای اداره امور و اجرای طرح‌ها

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در نظر دارد از هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال و فضای مجازی در اداره درست کشور و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها استفاده کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حسین دهقان» امروز (سه شنبه)‌ در نخستین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی (AI) در صنعت افزود: ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان نگران آثار سوء فناوری است.
وی بیان داشت: مهم این است که چگونه پیامدهای ناشی از کاربرد یک نوع فناوری را کاهش دهیم و چگونه بیشترین قابلیت را از آن دریافت کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی دستیار تقویت کننده انسان در انجام فعالیت‌هایش است و این به نوبه خود چیز بدی نیست، باور داریم که باید در این حوزه‌ها پیشتازی کنیم و آنچه نیاز داریم خودمان بسازیم.
وی در عین حال تاکید کرد: دانش و فناوری مربوط به همه بشریت است و کسی حق ندارد آن را محدود کرده یا انحصاری در آن ایجاد کند.
دهقان بر لزوم مراقبت از فضای امن تاکید کرد و یادآور شد: بیشترین هزینه‌های تحقیقاتی حتی در اروپا و آمریکا صرف امنیت و ایمنی در حوزه‌های مختلف می‌شود.
دهقان در عین حال خاطرنشان کرد: در بنیاد مستضعفان اجازه نمی‌دهیم فضای به وجود آمده در هوش مصنوعی، فناوری دیجیتال و فضای مجازی بر ما غلبه کند، بلکه در اداره درست کشور و اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از آنها استفاده می‌کنیم.
وی، ایران را کشوری بزرگ با توان و ظرفیت انسانی بالا معرفی کرد و گفت: این توان انسانی باید بستر فعال شدن داخلی را پیدا کند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه‌داد: بنا داریم بنیاد را به محل تجربه این فناوری‌ها برای یافتن قابلیت مدیریت و به‌کارگیری درست آنها تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: در سطح ملی نیز فعالان این حوزه‌ها را به فعالیت‌های بنیاد ارتباط خواهیم داد و به عناصر انسانی این حوزه‌ها کمک می‌کنیم تا در کشور باقی مانده و به تولید ثروت برای کشور کمک کنند.
دهقان تاکید کرد: سرعت، کیفیت و بهره‌وری، هر چیزی را درست کرده و ارتقا خواهد داد، امروز دنیا به این سمت و سو رفته و ما نیز باید بتوانیم منابع خود را بهره‌ورتر کنیم.
به گزارش ایرنا، بنیاد مستضعفان نخستین رویداد تجربه محور هوش مصنوعی در صنعت را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم حرکت پرشتاب کشور در مسیر تحول و پیشرفت، تولید علم و فناوری و تجهیز نظام اسلامی به ابزارهای هوشمند فناورانه و دانش بنیان، برگزار کرد.
در این رویداد ۳۰ شرکت فعال دانش بنیان در حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی مشارکت داشتند.
از محورهای اصلی این رویداد می‌توان به موضوعاتی از قبیل عصر ماشین‌های استدلالگر و تاثیر آن بر آینده کسب و کارها، داغ‌ترین کاربردهای علوم داده در صنعت و هوش مصنوعی توضیح‌پذیر اشاره کرد.
در خلال این رویداد، نخبگان و کارشناسان حوزه هوش مصنوعی در داخل و خارج از کشور به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با توسعه تحول دیجیتال و محصولات هوش مصنوعی در صنایع بنیاد پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha