۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 832
کد خبر: 85370567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق ایران و ازبکستان بر توسعه روابط اقتصادی

تهران- ایرنا- در هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ازبکستان و ایران در تاشکند، دو طرف بر سر تقویت دیپلماسی اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت توافق کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه ازبکستان، بهرام‌جان اعلایف معاون اول وزیر امور خارجه ازبکستان و علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست هیئت‌های طرفین را به عهده داشتند در مورد وضعیت فعلی و زمینه‌های اولویت‌دار برای توسعه همکاری‌های دوجانبه و همچنین تعامل در سازمان‌های چندجانبه تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش دو طرف با تاکید بر تقویت دیپلماسی اقتصادی، ایجاد شرایط مساعد برای تجارت متقابل و اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری، تقویت ارتباطات مستقیم بین محافل تجاری دو کشور و بهبود مکانیسم‌های تعامل در بخش حمل و نقل و ارتباطات را خواستار شدند.

موضوعات توسعه، گفت‌وگوی بین پارلمانی، گسترش چارچوب حقوقی روابط دوجانبه و همچنین برنامه رویدادهای آینده در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف علاقه متقابل خود را برای ایجاد روابط فرهنگی و بشردوستانه، به ویژه ایجاد مشارکت بین مؤسسات تحقیقاتی، سازماندهی برنامه ها و پروژه های مشترک در زمینه هنر، ادبیات و آموزش ابراز کردند.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات در دستورکار بین‌المللی و منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


همکاری در موضوع افغانستان
بر اساس گزارش دیگری از وزارت خارجه ازبکستان، عصمت الله ایرگاشف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ازبکستان در امور افغانستان نیز با علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. همچنین دو طرف علاقه متقابل خود را برای توسعه اقدامات مشترک برای حل بحران بشردوستانه در افغانستان و همچنین ارتقای توسعه صلح آمیز این کشور ابراز کردند.


توافق ایران و ازبکستان بر توسعه روابط اقتصادی

در گزارش وزارت خارجه‌ ازبکستان آمده است که دیپلمات ارشد ایران بر مشارکت فعال ازبکستان در برقراری صلح بلندمدت و پایدار در افغانستان تأکید کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha