ماجرای اعتراض برخی کسبه جیرفت به نمایشگاه عرضه کالا چه بود؟+فیلم

جیرفت- ایرنا- برخی کسبه خیابان طالقانی جیرفت صبح سه‌شنبه حدود یک ساعت در اعتراض به آنچه برپایی نمایشگاه عرضه محصولات خواندند، مغازه‌های خود را بستند، آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم شهرستان به‌ویژه قشر کم‌درآمد با تاکید مدیران کشور چشم‌انتظار این نمایشگاه‌ها هستند و مهمتر اینکه معترضان هم خودشان می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا این معترضان پس از آنکه در فرمانداری جیرفت حضور یافتند و با معاون این فرمانداری صحبت کردند به محل مغازه خود بازگشتند و این مغازه ها باز شدند؛ این درحالی است که مسئول برگزاری نمایشگاه نیز اتاق اصناف و از نهاد صنفی همین کسبه است.

یکی از دلایلی که این کسبه معترض عنوان می کنند، هزینه کرایه مغازه‌ها در خیابانی است که به خیابان یک طرفه مشهور شده که سبب افزایش قیمت اجناس آنها نیز هست؛ گویا همین موضوع موجب شده مغازه‌داران این خیابان به برگزاری نمایشگاه حساس شوند در شرایطی که هزینه های بالای این مغازه خود یک مساله و نیازمند پیگیری است.

بیشتر معترضان فروشنده پوشاک هستند

معاون برنامه ریزی فرماندار جیرفت که با این افراد دیدار کرد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در کشور سالانه ۲ بار برگزار می شود.
روبخش بیگ زاده افزود: مسئولیت برگزاری نمایشگاه با فرمانداری نیست و اتاق اصناف آن را برگزار می کند.
وی ادامه داد: بیشتر معترضان از صنف پوشاک بودند، به آنان پیشنهاد داده شد که در نمایشگاه حضور یابند و با قیمت نمایشگاه عرضه داشته باشند که دیگر هیچ فروشنده غیربومی پوشاک در نمایشگاه نباشد و این پیشنهاد را هم نپذیرفتند.
بیگ زاده افزود: در حال حاضر گفته شده رضایت اتحادیه هم کسب شود و سپس شورای تامین نظر نهایی را می دهد.

دغدغه حمایت از کل مردم شهرستان

رییس اتاق اصناف جیرفت هم گفت: با توجه به پایان سال و ماه مبارک رمضان و با توجه به دستور معاون اول رییس جمهور ما مکلف به اجرای نمایشگاه هستیم.
سعید شریفی‌پور افزود: این نمایشگاه همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، هم مغازه دار و هم اقشار کم درآمد را مد نظر دارد و می‌خواهد اقشار کم درآمد برای شب عید و ماه مبارک رمضان اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.
وی با بیان اینکه در کارگروه تنظیم بازار کشور تصمیم گرفته شده و ما مکلف به برگزاری هستیم اضافه کرد: چند نفر که لیدر مخالفت با نمایشگاه‌ها شده بودند و برای نمایشگاه دارها مشکلاتی ایجاد کردند، می‌خواهند همان مسیر را بروند.
شریفی پور با اشاره به اینکه اتحادیه ها هم با برگزاری نمایشگاه موافق هستند تصریح کرد: اعلام شده اگر اتاق اصناف نمایشگاه را برگزار نکند این کار توسط نهادهای دیگر انجام می شود، پس بهتر است خود اتاق اصناف که نهادی تخصصی است آن را برگزار کند تا همه امور را مدنظر قرار دهد.

فیلم برخی مغازه های جیرفت را هنگام تعطیلی و بازگشایی آنها بعد از حدود یک ساعت در سه شنبه نشان می دهد

معمای کرایه مغازه و اجناس

رییس اتاق اصناف جیرفت در ادامه با اشاره به بهانه مخالفت این مغازه‌داران در خیابان طالقانی با نمایشگاه گفت: مقصر افزایش قیمت کرایه مغازه‌ها به خود برخی مغازه‌داران می‌گردد.

شریفی‌پور یادآور شد: مواردی به ما گزارش شده که یک مغازه‌دار وقتی مشاهده می‌کند فروش یکی از همکارانش بهتر است با قیمت بالاتر تا سه برابر آن مغازه را از صاحب مغازه کرایه می‌کند و تلاش دارد هزینه‌های خود را با گران تر فروختن اجناس جبران کند که این، قابل پذیرش نیست.

رییس اتاق اصناف جیرفت تاکید کرد: تصمیم گیرندگان در کشور آیا باید تنها وضعیت شماری از مغازه ها در یک خیابان را لحاظ کنند یا به طور مثال ۱۸۰ هزار نفر جمعیت شهر را در نظر بگیرند و تسهیلاتی بگذارند که اجناس با قیمت مناسب به دست مردم برسد؟؛ این درحالی است که خود همین مغازه ها نیز می توانند در نمایشگاه مشارکت داشته باشند و منتفع شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha