۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۰
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85370041
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار مترمربع از حریم رودخانه شادچای در شهریار رفع تصرف شد

شهریار - ایرنا - سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس از رفع تصرف ۱۰ هزار متر مربع از بستر و حریم رودخانه شادچای در پایین دست محور چیتگر - اندیشه خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، حسین زنگویی روز سه شنبه اظهار داشت: با تلاش کارشناسان فنی و حقوقی و تیم گشت و بازرسی آب های سطحی این امور و پس از انجام کارشناسی های لازم با اخذ دستور قضایی این میزان زمین رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این تصرفات شامل خاکریزی، تسطیح ، دیوارکشی به وسیله بلوک های سیمانی، بناهای مسقف، دپوی بلوک و جداول سیمانی بود که با تامین تجهیزات و ادوات طی یک روز کاری انجام شد.

زنگویی اضافه کرد: لایروبی و رفع انسداد از بالادست و پایین دست محل مذکور شامل دهانه ورودی و خروجی پل تقاطع چیتگر اندیشه و رودخانه شادچای به طول ۳۵۰ متر و در پهنای ۱۰ متر طی یک هفته کاری انجام پذیرفت که انجام این عملیات موجب افزایش ظرفیت آبگذری و رفع انسداد از نقاط حادثه خیز و پاکسازی محل شد.

سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس خاطر نشان کرد: رصد و پایش تمامی رودخانه های واقع در محدوده عملیات این ‏شرکت در راستای عبور ایمن سیلاب های احتمالی توسط ماموران مربوطه صورت می پذیرد و این موضوع تا ظرفیت کامل و رفع بحران ‏از منطقه ادامه خواهد داشت و از طرف اکیپ گشت و بازرسی این امور پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha