اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

تهران - ایرنا - مُزدوری گروهک کومله برای رژیم صهیونیستی از گذشته کشف و مستند شده بود اما این ارتباط در سال‌های اخیر کاملاً نزدیک و نیمه‌علنی شده تا آن‌جا که انجام عملیات نیابتی از طرف رژیم صهیونیستی به کارکرد شناخته شده‌ آن گروهک مزدور تبدیل شده است.

گروه جامعه ایرنا - تابستان سال گذشته بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت همه عناصر یک عملیات تروریستی بزرگ خبر داد. در این اطلاعیه که یکم مرداد ۱۴۰۱ منتشر شد، وزارت اطلاعات اعلام کرد که شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، پیش از هر اقدام خرابکارانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شناسایی و همه عناصر عملیاتی بازداشت شدند.

اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزاتِ عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حسّاس و اهدافِ از پیش تعیین شده را داشتند که با عنایات الهی و عملیات چند مرحله‌ای و پیش‌دستانه‌ مجاهدان گمنام ایران اسلامی جملگیِ آنها به دام افتاده، تسلیحات، مواد انفجاری، تجهیزات فنّی و ارتباطی آنها نیز به طور کامل کشف و ضبط شد.

پس از آن نیز وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در پنجم مرداد ۱۴۰۱ درباره عناصر عملیاتی که مستقیماً توسط عبدالله مهتدی سرکرده‌ گروهک کومله برای این مأموریت انتخاب و به افسران موساد معرفی شده بودند؛ جزئیات بیشتری اعلام کرد.

براساس اطلاعیه وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) پس از بازداشت تروریست‌ها و در مرحله‌ اول با هدفِ حفظ ارتباط آن‌ها با افسرانِ عملیاتی موساد، دستگیری‌ها را به صورت کاملاً سفید انجام دادند. این رهیافت موجب فراهم آمدن امکان شناسایی همه اعضای تیم‌های عملیاتی، پشتیبانی و شیوه‌های راهبری عملیاتی سازمان موساد و کشف زمان دقیق اجرای عملیات شد و آن سازمان تروریستی پس از شکست بزرگ در اجرای عملیات و بی‌اطلاعی از وضعیت تیم عملیاتی، مرتبطین و تجهیزات حسّاس همراه آن‌ها، به گروهک مزدور کومله دستور داد ضمن اقدام بی‌سابقه‌ای، بازداشت تعدادی از عناصر خود را اعلام کند!

اعضای این شبکه تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی که از اعضای گروهک تروریستی و مزدور کومله بودند و قصد انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور در اصفهان را داشتند، پیچیده‌ترین شیوه‌های ترکیبی برای شناسایی جغرافیای هدف و تخریب وسیع آن را طراحی کرده بودند.

هشت بمب بسیار قوی برای انفجار هدف اصلی و هشت بمب کوچک مخصوص تخریب تجهیزات همراه تیم پس از اجرای عملیات اصلی، سلاح کمری ویژه همراه با صدا خفه کن و تعداد زیادی فشنگ مربوطه، آخرین نسخه‌های سیستم‌های ارتباطی ویندوز قرمز، تعداد قابل توجه‌ لپ‌تاپ و گوشی‌های تلفن همراه و روترهای مخصوص، ابزارهای فنی ویژه برای اخلال در سیستم‌های کنترلی محیط هدف و نیز برای انفجار از راه دور، مجموعه‌ کاملِ ابزار گریم، کلاه گیس و وسایلی برای تغییر اثر انگشت، مقادیر قابل توجه‌ ارزهای خارجی و ریال ایرانی و اسناد هویتی مختلفِ جعلیِ ایرانی و غیر ایرانی بخشی از تسلیحات و تجهیزاتِ کشف و ضبط شده از این تروریست‌ها بود.

گستردگی و تعدد تجهیزاتِ همراه تروریست‌ها در حدی بود که امکان حمل مستقیم آن‌ها توسط اعضای تیم عملیاتی وجود نداشت؛ بنابراین در قالب جاسازی در لوازم پوششی و از مسیر کولبری از اقلیم کردستانِ عراق وارد کشور کرده بودند.

اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

اقلیم کردستان ۱۸ ماه بعد

۱۸ ماه بعد از بیانیه وزارت اطلاعات در مرداد ۱۴۰۱، درباره اقدام گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب برای طراحی عملیات علیه یکی از تاسیسات حساس دفاعی ایران و اینکه شواهد و قرائن نشان می‌داد این افراد در اقلیم کردستان با ماموران سازمان جاسوسی صهیونیستی ارتباط گرفته و تحت آموزش افسران موساد آموزش‌های لازم را دیده بودند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۶ دی امسال از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک خبر داد.

البته وزارت اطلاعات در مرداد سال گذشته به صهیونیست‌ها و حامیان اعمال تروریستی آنها هشدار داده بود که اقداماتی چون «اعزام تیم به حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران» بی پاسخ نخواهد ماند و به این ترتیب با هدف قرار گرفتن یکی از مراکز جاسوسی موساد در منطقه دو موفقیت حاصل شد؛ نخست دستگاه‌های اطلاعاتی ایران پاسخ «عملیات بزرگ» که البته ناکام هم مانده بود؛ را به نحو شایسته دادند و دوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی حافظ انقلاب و مردم، انتقام توطئه‌ها و ترورهای کور عوامل وابسته به این رژیم در حادثه گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را پیروزمندانه گرفتند.

در همین راستا امروز دوشنبه نهم بهمن، حکم اعدام چهار عامل اصلی که قصد عملیات تروریستی بزرگ در ایران را داشتند و برای انفجار یک مرکز صنایع حساس دفاعی کشور در اصفهان آموزش دیده بودند، اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد

پژمان فتحی، محمد فرامرزی، محسن مظلوم و وفا آذربار چهار جاسوسی بودند که قصد داشتند به تعبیر خود و با توجه به اعترافاتی که از آنها منتشر شده است، بزرگترین اقدام تروریستی در ایران را رقم بزنند. آنان برای انجام این عملیات زیر نظر افسران موساد به کشورهای بوتسوآنا، روآندا سفر کرده بودند و در آخرین سفر که بهار ۱۴۰۰ به تانزانیا داشتند با دیوید بارنیا رئیس موساد نیز دیدار کردند.

متهمان اصلی پرونده پروژه بمب‌گذاری موساد در اصفهان

نفرات اصلی تیم اجرایی پروژه بمب‌گذاری موساد در یک کارخانه تولید تجهیزات دفاعی و موشکی مرتبط با صنایع دفاعی کشور عبارتند از:

محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر تیم)

محسن مظلوم (مسئول نگهبانی از اطراف رانندگی و پشتیبانی تیم)

وفا آذربار (برادرزاده عبدالله آذربار)؛ نفر دوم گروهک کومله که وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت)

پژمان فاتحی (مسئول رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل)

البته افراد دیگری نیز در این پرونده دستگیر شده بودند که از نفرات پشتیبان عملیاتی و اطلاعاتی تیم بودند.

این افراد از حدود یک سال و نیم قبل از عملیات توسط یکی از اعضای ارشد گروهک تروریستی کومله، نشان و جذب سرویس موساد شدند و طی چندین مرحله به کشورهای آفریقایی اعزام و در مقرهای نظامی آن کشورها تحت آموزش کامل عملیاتی قرار گرفتند.

شیوه عملکرد تیم عملیاتی رژیم صهیونیستی در ایران

باتوجه به آموزش‌های عملیاتی و دوره‌های تخصصی که این تیم عملیاتی در بازه‌های زمانی مختلف دیده بودند مقرر شده بود با ورود به محل مورد نظر، بمب‌ها را در محل‌های مختلف جاسازی و پس از آن برای انفجاری گسترده آماده کنند. در همین راستا هریک از اعضای تیم وظیفه مشخصی را بر عهده داشتند.

اتهامات متهمان پرونده

پس از اتمام تحقیقات مقدماتی در دادسرا، جمع‌آوری ادله و مستندات، احراز جرم و تفهیم اتهام به هریک از متهمان، پرونده جهت صدور رأی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.

دادگاه انقلاب اسلامی اتهام‌های زیر را برای چهار متهم اصلی این پرونده با توجه به جرایم ارتکابی در نظر گرفت:

الف) همکاری اطلاعاتی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی

ب) تشکیل و مدیریت گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت کشور

پ) عضویت گروهک تروریستی با هدف برهم زدن امنیت کشور

دادگاه انقلاب اسلامی در نهایت رأی خود را باتوجه به محتویات پرونده، اقرارهای متهمان و مستندات موجود صادر کرد.

اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

مجازات چهار محکوم اصلی پرونده

دادگاه باتوجه به شیوه ارتکاب جرم و آثار زیان‌بار اقدامات آن‌ها با ملاحظه بستر وسیع و عمق جنایت و آگاهی متهمان از اهداف و آسیب به امنیت مردم با استناد به مواد قانونی مربوطه هریک از متهمان را به مجازت‌های زیر محکوم کرد:

- بابت همکاری با رژیم صهیونیستی به استناد ماده ۶ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، که هرگونه همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی را در حکم محاربه و افساد فی‌الارض اعلام کرده است به «اعدام»

- بابت تشکیل دسته تروریستی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری

- بابت عضویت در گروهک تروریستی کومله به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ضبط اموال کشف شده از متهمان

فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور

از آنجا که رأی صادره قابل فرجام‌خواهی بود، وکلای تسخیری متهمان درخواست فرجام‌خواهی کردند و پرونده برای رسیدگی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده در دیوان عالی کشور، پس از تشکیل جلسه و ملاحظه اوراق پرونده و نظریه کتبی دادیار دیوان عالی و باتوجه به اینکه وکلای مدافع و متهمان، ایراد و اشکال موثری که بتواند براساس حکم صادره، خدشه و خللی وارد کند تا موجب نقض رأی شود، ابراز نکردند، بزهکاری و افساد فی‌الارض چهار متهم اصلی پرونده را محرز دانست و ضمن رد فرجام‌خواهی متهمان، حکم صادره از دادگاه انقلاب مبنی بر اعدام چهار متهم را تأیید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha