افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نهمین روز از بهمن به اجرای حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد،افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی،انهدام باند کلاهبرداری گسترده با ارائه چک‌های بلامحل،تحویل ۲۱هزار واحد مسکونی نوساز به مددجویان،اعلام جزئیات شهریه خدمات کودکستان‌ها،امکان جریمه مدارس غیردولتی تا ۱۰۰ درصد شهریه و حمایت از ۴ هزار کودک درمعرض خطر پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد

حکم اعدام چهار عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته و در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، صبح امروز دوشنبه نهم بهمن اجرا شد.

مرداد سال گذشته، وزارت اطلاعات ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط سربازهای گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند.پرونده چهار عضو اصلی این تیم پس از انجام تحقیقات، جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و نهایتا در تاریخ ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۲، حکم اعدام این چهار نفر به اتهام همکاری اطلاعاتی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی صادر شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

اقلیم کردستان و گروهک کومله؛ مأمنی برای جاسوسان موساد +فیلم

مُزدوری گروهک کومله برای رژیم صهیونیستی از گذشته کشف و مستند شده بود اما این ارتباط در سال‌های اخیر کاملاً نزدیک و نیمه‌علنی شده تا آن‌جا که انجام عملیات نیابتی از طرف رژیم صهیونیستی به کارکرد شناخته شده‌ آن گروهک مزدور تبدیل شده است.

تابستان سال گذشته بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت همه عناصر یک عملیات تروریستی بزرگ خبر داد. در این اطلاعیه که یکم مرداد ۱۴۰۱ منتشر شد، وزارت اطلاعات اعلام کرد که شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، پیش از هر اقدام خرابکارانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شناسایی و همه عناصر عملیاتی بازداشت شدند.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

تجارت کربن در دستور کار سازمان محیط‌زیست قرار گرفته است

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان تجارت کربن را در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه با سازمان بورس وارد مذاکره شده است.

علی سلاجقه در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم افزود: سازمان محیط‌زیست به عنوان مرجع تغییر اقلیم گام های اساسی در زمینه برنامه ریزی و سیاست گذاری ها برداشته و پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار را به عنوان دامنه این پدیده قرار داده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

امکان جریمه مدارس غیردولتی تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی وجود دارد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: براساس اصلاحات قانون تأسیس مدارس غیردولتی که به تازگی در مجلس مصوب شد، امکان جریمه مدارس غیردولتی تا ۱۰۰ درصد شهریه ابلاغی وجود دارد.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برخورد با مدارس متخلف غیردولتی اظهار کرد: بیش از ۱۰ مدرسه غیردولتی در سال تحصیلی جاری به دلیل تخلف تعطیل شدند، به عنوان مثال امسال مدرسه واله، یکی از شعبات مدرسه سلام و مدرسه گل تبار را تعطیل کردیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

ساماندهی کودکان کار و خیابان حق محور است/حمایت از ۴ هزار کودک در معرض خطر

وزیر دادگستری با بیان اینکه با اقدامات پلیسی و ضربتی نمی‌توان با کودکان کار برخورد کرد، گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان حق محور و حمایتی است و تنها هدف جمع‌آوری این کودکان نیست بلکه حمایت از آنها مدنظر قرار دارد.

امین حسین رحیمی در آیین افتتاح «کارگاه حمایت از اطفال و نوجوانان ویژه قضات خانواده و اطفال و نوجوانان و گردهمایی مدیران دفاتر حمایت از زنان و کودکان قوه قضاییه» که در هتل لاله برگزار شد، اظهار داشت: وزارت دادگستری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بود و بعد از تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این مرجع به مرجع حقوق کودک تغییر نام داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

ضرورت ارائه کد رهگیری برای دریافت دارو و خدمات تشخیصی

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: با هدف ارتقای امنیت اطلاعات بیمه‌شدگان و نیز صیانت از حقوق ذی‌نفعان سازمان، همه بیمه‌شدگان باید برای دریافت خدمات از داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیکی، نسبت به ارائه توأم کد ملی و کد رهگیری نسخه الکترونیک به این مراکز اقدام کنند.

براساس این گزارش علاوه بر ارسال کد رهگیری به تلفن همراه بیمه‌شدگانی که شماره خود را در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان ثبت کرده‌اند؛ این موضوع را به تمامی مراکز طرف قرارداد اطلاع‌رسانی کرده و از همه پزشکان درخواست کرده است به‌هنگام تجویز نسخه الکترونیک، کد رهگیری پنج رقمی تولید شده در سامانه را در اختیار بیماران قرار دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر


جزئیات شهریه خدمات کودکستان‌ها اعلام شد

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش «آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها» را به‌منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت اوان کودکی جهت اجرا به تمام مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

بازنشستگان به تماس‌های تلفنی یا مراجعه حضوری اشخاص اعتماد نکنند

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این صندوق هیچ‌گونه وجه نقدی بابت ارائه خدمات و اجرای طرح‌های بیمه‌ای و غیربیمه‌ای خود از ذینفعان دریافت نمی‌کند و تمامی خدمات این صندوق به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیک ارائه می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: به تازگی افراد سودجو ازطریق تماس تلفنی با بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق یا ارسال پیامک به آنها بابت ارائه برخی خدمات مثل بیمه مکمل درمان از بازنشستگان مبالغی درخواست می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

هیات منصفه دادگاه مطبوعات «صراط‌نیوز» را مجرم نشناخت

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مجدد مدیرمسئول سایت خبری «صراط‌نیوز» را در مورد شکایت دو نماینده مجلس با اکثریت آراء مجرم نشناختند.

اکبر نصراللهی اظهار داشت: اتهام علی غفاریان مدیرمسئول سایت خبری صراط نیوز «نشر اکاذیب و انتشار مطالب خلاف واقع»، موضوع شکایت سید نظام‌الدین موسوی و سید محسن دهنوی با تیتر «گروکشی دو نماینده از وزیر صمت برخلاف توصیه‌ اکید رهبری» بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

تحویل بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی نوساز به مددجویان کمیته امداد

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی نوساز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به مددجویان کمیته امداد تحویل داده شد.

محمد توکلی در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: با وجود اینکه تامین مسکن در کشور متولی خود را دارد ولی نقش کمیته امداد به عنوان نهاد کمک کننده به قشر آسیب پذیر که از برخی طرح های کلان محروم می مانند این است که مددجویان را برای استفاده از ظرفیت های موجود کشور یاری کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

یک راهکار حقوقی برای جلوگیری از کوچک شدن زمین‌های کشاورزی بعد از تقسیم ارث

حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: تغییر در قوانین ارث اصولا منجر به جلوگیری از کوچک شدن زمین‌های کشاورزی نمی‌شود بلکه راهکار این است که به جای اصلاح در قوانین این حوزه، روشی مانند غیر قابل اِفراز تشخیص دادن در املاک مسکونی برای اراضی زراعی هم در نظر گرفته و حد نصابی برای زمین‌های کشاورزی تعیین شود.

سخنگوی صنعت آب ۲۵ دی قانون ارث را تهدیدی برای کشاورزی پایدار دانست و گفت: زمین‌های کشاورزی همچنان به دلیل نقص قانون ارث در حال کوچک شدن است که با این روند تا ۱۰ سال آینده بیش از ۹۰ درصد از زمین‌های کشاورزی به کمتر از ۳ هکتار می‌رسد که تا این قانون اصلاح نشود، کشاورزی پایدار همچنان در معرض تهدید است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

انهدام باند کلاهبرداری گسترده با ارائه چک‌های بلامحل در نقاط مختلف کشور

رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اعلام شناسایی و انهدام یک باند کلاهبرداری چک، به شهروندان توصیه کرد: مراقب کلاهبرداران با ترفند چک‌های بلامحل باشند.

سرهنگ محمد شریفی با بیان اینکه در پی انهدام باندی مبنی بر کلاهبرداری گسترده با ارائه چک‌های بلامحل در اقصی نقاط کشور در تشریح روند کار این افراد فرصت طلب اظهار داشت: متهمان در شهرهای مختلف و از طریق رابطان خود افراد معتاد و سابقه دار را شناسایی و سپس با پرداخت مبالغ اندکی، مدارک هویتی آنها را جهت افتتاح حساب و صدور دسته چک می‌گرفتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

لبنیات کم‌چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کاهش خطرات ابتلا به پوکی استخوان، گفت: لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

دکتر احمد اسماعیل زاده، درخصوص اهمیت مصرف لبنیات، گفت: پوکی استخوان یک اختلال اسکلتی با کاهش تراکم معدنی استخوان (BMD) و استحکام استخوان است که منجر به افزایش خطر شکستگی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

۳۳ قلم دارو به سبد دارویی کشور اضافه شد/ورود بیش از ۹۰۰ هزار داروی بیماران سی اف

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۳۳ داروی جدید به سبد دارویی کشور اضافه شد، گفت: از این داروها، هشت قلم داروی طب سنتی بوده و در عین حال در راستای ذخایر استراتژیک، ۸۰۰ قلم دارو نیز ذخیره کردیم تا در صورت نیاز به بیماران عرضه کنیم.

سید حیدر محمدی در نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: بیش از سه هزار داروی ژنریک در کشور داریم و در راستای ذخایر استراتژیک سعی می کنیم این داروهای اساسی را ذخیره کنیم تا در مواقع ضروری و نیاز در اختیار مردم و داروخانه ها قرار دهیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش۳۳ قلم دارو به سبد دارویی/حمایت از ۴هزار کودک در معرض خطر

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha