اسلام‌آباد: استفاده از کانال‌های ارتباطی موجود به نفع ایران و پاکستان است

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان با اشاره به سفر آتی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد، گفت: بهره‌گیری از کانال‌های ارتباطی موجود به سود هر دو کشور همسایه خواهد بود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، انوار الحق کاکر طی مصاحبه‌ای با یک شبکه خبری پاکستان به سفر آتی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تهران و اسلام‌آباد به صورت دوجانبه و با روش‌های دیپلماتیک موفق به مدیریت رویدادهای اخیر شدند.

وی افزود: پاکستان انتظار اتفاقات اخیر را در مرزهای مشترک خود نداشت در عین حال ما امیدواریم با تعاملات مشترک، مسیر آتی برای پرداختن به مسائل فی مابین را همواره سازیم.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان با اذعان به دعوت کشورهای دوست از تهران و اسلام‌آباد برای خویشتنداری و تنش‌زدایی، گفت: بسیار خرسندیم‌ که ایران و پاکستان به صورت دوجانبه و از طریق دیپلماسی توانستند رخدادهای اخیر را مدیریت کنند.

وی افزود: وزیر امور خارجه ایران در روزهای آینده به پاکستان سفر خواهد کرد لذا معتقدیم که بهره‌گیری از کانال‌های موجود بین دو کشور به سود طرفین خواهد بود.

براساس این گزارش، طبق توافق صورت گرفته پس از گفت‌وگوی تلفنی اخیر میان وزیر امور خارجه پاکستان و همتای ایرانی وی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و سفیر پاکستان در ایران برای ازسرگیری ماموریت‌های دیپلماتیک خود روز گذشته وارد اسلام‌آباد و تهران شدند.

وزارتخانه های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان هفته گذشته طی بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام بازگشت سفیران دو کشور به محل ماموریت خود افزودند که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به دعوت همتای پاکستانی خود روز دوشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) سفر رسمی به اسلام‌آباد خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha