یزد، میزبان ۱۴ ویژه برنامه کودک و نوجوان به مناسبت دهه‌فجر

یزد-ایرنا- رییس کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان یزد گفت: ۱۴ برنامه محوری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان در استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، "سیده عالیه قوامی"، روز دوشنبه در نشست هماهنگی اعضای کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان افزود: طی فراخوانی که به همه مراکز کانون داده شد، بیش از ۷۵ ویژه برنامه به مناسبت دهه فجر به این کمیته ارسال که بعد از بررسی و پایشی که در شورای فرهنگی کانون صورت گرفت تعداد ۱۴ برنامه برگزیده و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: دومین جشنواره ملی سرود نغمه های روشن فردا از ۱۶ الی ۱۸ بهمن در شهر میراث جهانی یزد با موضوعات ایثار و شهادت ،فرهنگ انتظار، سرباز وطن و موضوعات آزاد برپا می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد گفت: اختتامیه این جشنواره نیز عصر روز ۱۷ بهمن ماه طی جشن باشکوهی برگزار می شود.

یزد، میزبان ۱۴ ویژه برنامه کودک و نوجوان به مناسبت دهه‌فجر

قوامی ادامه داد: جشنواره پویا نمایی تحت عنوان تک فریم های کودکانه، خاطره گویی از عکس های انقلاب تحت عنوان قاب خاطره، هزار درنای کاغذی به یاد کودکان غزه ، همایش دوچرخه سواری تحت عنوان در رکاب انقلاب، ویژه برنامه شهیدان کوچک از دل نوشته های کودکان و نوجوانان در قالب نقاشی و کارت پستال با موضوع شهیدان کودک حادثه تروریستی کرمان نیز برخی دیگر از برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: نمایش عکس قنوت و قنات، بازی های بومی محلی با عنوان فجر در روستا با همت کتابخانه های سیار روستایی ،مدرسه در قلمرو شب در مدارس روستایی با موضوع شعارهای انقلاب، ساخت نمادهای انقلاب با گل و تشکیل کارگاه سفالگری با حضور اساتید این رشته ، جشنواره پرواز بادبادک ها با همت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و غبار روبی گلزار شهدای خلدبرین نیز به عنوان چهاردهمین برنامه در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می شود.

رییس کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان یزد گفت: چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشته و تلاش می کنیم تا کودکان و نوجوانان به عنوان قشری که آن ایام نبودند، با این ویژه برنامه ها و نقل خاطراتی که انجام می شود با اهمیت موضوع و وسعت این حماسه آشنا شوند.

یزد، میزبان ۱۴ ویژه برنامه کودک و نوجوان به مناسبت دهه‌فجر

قوامی اظهار داشت: برنامه های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ایام الله دهه فجر به صورت عادی و روزانه نیز برگزار می شود اما این ۱۴ عنوان برنامه به صورت شاخص خواهد بود .

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بیش از ۱۲ هزار نفر عضو دارد و ۱۹ مرکز ثابت و ۳ مرکز سیار نیز در استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha