رییس شورای شهر: خودروهای تک سرنشین از عوامل اصلی ترافیک یزد است

یزد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت:خودروهای تک سرنشین از معضلات ترافیک و هوای شهر یزد است و لذا باید برای جایگزینی حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی اقدامات بیشتری انجام شود.

به گزارش ایرنا، عزیزالله سیفی، عصر روز شنبه در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک افزود: برای ساماندهی سفرهای درون شهری مثل اتوبوس باید اقدام شده و حمل و نقل عمومی جای خودروهایی شهری را بگیرد.

وی ادامه داد: در شهر یزد متاسفانه اکثر خودروها تک سرنشین است و همین اقدام نیز باعث تشدید آلودگی هوا و همچنین ترافیک می شود و می توان با فراهم نمودن حمل و نقل عمومی نسبت به اصلاح این روند اقدام کرد که شهرداری در این زمینه نقش اصلی را دارد .

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: اقدام دیگر،ترویج پیاده روی است که ضمن کاهش آلودگی هوا باعث سلامت شهروندان نیز می شود و در صورت مسافت بیشتر می توان از دوچرخه استفاده کرد همچنین کاشت درخت و گسترش فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که خوشبختانه در یزد به ویژه در این دوره توجه بیشتری شده است.

سیفی ادامه داد: هر چه بیشتر به فضای سبز و کاشت درخت توجه شود باعث ایجاد هوای پاک می شود و علی رغم کمبود آب که در استان داریم اما شهرداری یزد با کاشت فضای سبز کم آب خواه و جایگزینی پساب اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: ایجاد بوستان ۵۰ هکتاری نیز از اقدامات بسیار خوبی است که در این شورا پیگیری و در دستور کار شهرداری قرار گرفت و امیدواریم هرچه زودتر کاشت درخت در این محل آغاز شود و شهرداری این اقدام را به سال آینده موکول نکند .

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چند ساعت قبل شاهد حمله رژیم صهیونیستی و به شهادت رسیدن تعدادی از مستشاران جمهوری اسلامی ایران در سوریه بودیم که ضمن محکومیت این اقدام ترورویستی ،شهادت این عزیزان را خدمت مردم و فرماندهی کل قوا و خانواده شهدا تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

سیفی ادامه داد: قطعا خون این شهیدان باعث خواهد شد هرچه زودتر انتقام از این رژیم منحوس گرفته شده و شاهد آزادی فلسطین و لبنان باشیم و مردم مسلمان دنیا بتوانند در قدس عزیز قبله اول مسلمانان جهان، اقامه نماز داشته باشند.

رییس شورای شهر: خودروهای تک سرنشین از عوامل اصلی ترافیک یزد است

در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد، بررسی اعلام نظر هیات تطبیق مربوط به دو بند از صورتجلسات شورا و طرح پیشنهادی کمیسیون حمل ونقل در خصوص اصلاح تعرفه نرخ پارکینگ عمومی پایانه غدیر، بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha